tisdag 25 oktober 2011

Träning, tester, spa.....underbart!

Aaaaaaa vilken underbar dag! Även om höstvärdet och kylan kryper allt närmare mår jag bättre och bättre, kanske för att träningen är så himla rolig! Finns inget i världen som får mig att må så bra som träningen, kan verkligen koppla bort allt och fokusera alla mina tankar på det som ska utföras på träningen.

Under förra veckans träning var det mycket aggressioner som kom ut i träningen, dvs. stenhård träning där jag rensade bort mycket elände ur mina tankar och så skönt att må bättre efteråt också! Sju tuffa träningpass, en vilodag samt en hel utbildningsdag i Rip Trainern avverkade jag. Klart godkänd träningsvecka!

Denna vecka startade jag upp med gymmet igår, sweet! Idag har jag varit i Ystad på Breeze Fitness hos Seth igen och jag fick göra lite tester. Mycket intressant test som visar om det finns risk för skador om det skiljer sig mer än 4 centimeter mellan kroppshalvornar. Detta är vetenskapligt bevisat att risken för skador ökar med visst antal procent om man är för ojämn i testet. Jag är nöjd med mitt test (fick tydligen bättre än seth..schhhh;) men en sak är värt att notera. Jag stukade olyckligt min vänstra fotled strax innan serien började och svullnanden/vävnaden har inte gått ner vilket i sin tur hindrat mig lite i djupa knäböj (lite smärta) och andra övningar. Lätt förklarat tejpade Seth (posterior mobilization taping) foten och jag fick bättre på testet omedelbart. Det är ingen "vanlig" tejpning för stukade fötter, visar bild nedan och jag kommer fortsätta tejpa foten innan träningen. Inga större svårigheter och tar endast en minut.


Lösning på mitt lilla problem!

Minns tyvärr inte vad testet heter, både under-och överkroppen testas. Överkroppen var waaay mycket jobbigare!

___________________________________________

Efter ca 2 ½ timme på Breeze med tester, nya träningsprogram och annat skoj bjöd min underbara vän Michelle på lunch på hennes hotellet (Ystad Spa och Konferenshotell som ligger 100 meter från Breeze) och inte nog med det, fick jag en behandling (aromainpackning). Kan inte beskriva hur skönt det var, mycket välbehövligt att endast koppla av! Vardagslyx! Hjärligt tack fina du <3


Nästa inlägg handlar om kvällens träning..dont miss! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar