torsdag 20 oktober 2011

Promenader i höstvädret

Vardagen kan vara smått eller mycket stressande emellanåt eller hektiskt om man hellre vill kalla det, för mig i alla fall. Jag är övertygad att många av er där ute känner likadant och ibland får man inte ihop sin vardag på det viset man önskar. Dygnet kunde väl ändå haft minst 36 timmar?!

Långa sköna promenader ute i naturen är ett bra sätt att koppla bort alla måsten och stress. Powerwalk som många väljer att kalla det eftersom dem går snabbt?! För mig är inte det träning utan snarare en återhämtning för kroppen men det viktigaste måste ändå vara att man tar sig tiden att vistas i naturen.

Ideér och annat skoj kommer till sitt rätta under mina långa och sköna promenader, vill förverkliga dem allihop men en sak i taget. Jag kan i alla fall berätta att mitt huvud går på högvarv av olika anledningar samtidigt som klienterna strömmar in. Fyra nya klienter på tre dagar och snart vet jag ärligt talat inte hur jag ska få alla dessa möten?! Kanske blir aktuellt med "först till kvarn" eller helt enkelt kö! Det är så här det ska vara men svårare i praktiken då ett heltidsjobb som idrottslärare tar sin tid också. Jag tycker om att arbeta med båda delarna men inom snar framtid ska en satsning ske, och ni vet inom vilket område!

Lite bilder från veckans promenader. Dagens promenad i 60 sköna minuter men gårdagens blev hela 90 minuter. En timmes promenad om dagen är det som gäller.


Vilken kille!:)



___________________________________

Veckans träning har varit bra. Igår var det minst sagt fullspäckat schema. Började dagen med 90 minuters promenad, 50 minuter intensiva minuter på gymmet en stund senare. På kvällen tränade jag 40 minuter med tyngdlyftarna följt av 40 minuter av aerobics som jag höll i för laget. Avslutningsvis blev det 70 minuter av handboll. Man förväntar sig att somna friskt på kvällen men tyvärr sov jag dåligt inatt, kroppen var uppe i varv och ville inte ge med sig.

Om en stund blir det TRX här hemma i ca 50 minuter och ikväll blir det ca 80 minuter med tygndlyftarna följt av 90 minuter handboll. Måste återigen äta massor och dagens första måltid såg ut så här:

- 250 gram kesella med egen muslimix (fiberberikad havregryn, pumpkärnor, krossade linfrön, solrosfrön och sötmandel.
- 2 skivor av Kungmarkattas rågbröd
- 1 banan
- 1 skopa Syntrax Micellar Cream (Micellärt kasein tas upp långsamt i kroppen och kan förse musklerna med fullvärdigt protein i flera timmar. Micellar Creme perfekt som mellanmål, kvällsdrink eller dietdrink eftersom är mer mättande än vassleprotein)


Jaha gott folk, nu ska jag faktiskt ta mig en powernap för att orka med all träning ikväll och dels för att jag sov dåligt inatt. Hörs senare!

Njut nu av era promenader i det fina och lite kyliga höstvädret!
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar