fredag 21 oktober 2011

Min första tävling i tyngdlyftning

Om ca två månader är det minsann dags för min debut inom tyngdlyftning och jag är duktigt laddad! Jag ligger bra till trots att jag endast tränat ca två månader med de stora grabbarna.

Vi pratar om klubbmästerskapet i Trelleborg där deltagarna inte endast kommer från den egna föreningen utan andra idrottsutövare är välkomna från andra sporter. Jag fick en trevlig inbjudan idag av Ingemar som är s.k "boss" och tränaren i klubben och som besitter otrolig kunskap inom sporten och dels jobbar inom Svenska Olympiska Kommittén. Kommer bli ett nöje att få delta och precis som allt annat jag ger mig in på så är det här inget undantag- jag går för vinst!

Jag kommer ställa upp i både ryck och stöt och under träningarna slår jag hela tiden PB vilket glädjer mig. Det ser ljust ut dock får vi se hur knäna mår. Mina stackars opererade knä mår inte hundra efter två främre korsbandsoperationer, smärta och värk är vanligt! Nåja, have to stay positive:)

Jag vill tävla nu, nu, nu!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar