lördag 15 oktober 2011

Mycket märklig match! Hmm...

Match stod det på schemat idag men inte den sortens match vi hade hoppats på, förvisso vann vi den stort (26-12) men det måste ha varit den märkligaste matchen jag spelat! Fyra röda kort delades ut, flera felaktiga och speciellt den på vår målvakt! Det delades ut säkerligen 15 utvisningar och två gånger under matchen spelade vi med fyra spelare på banan, och trots det gör vi mål!

Inget direkt skönspel från vår sida eftersom det är inte lätt att möta rent ut sagt kassa lag! Man går ner i deras tempo och vi ska inte nämna hur "duktig" vi gjorde deras målvakt. Jag fixade två av dem röda korten på genombrott och någon straff och utvisning men bollen ville banne mig inte in i mål. Världens största och mest pumpade boll med en kombination av halt golv, kassa domare och inget skönlir från vår sida, kan inget annat än bli en liten pannkaka. Skämtosido, jag är inte nöjd med min insats även om jag bidrar med mycket både defensivt och offensivt, bollen måste in i mål. Stolpe, stolpe ut hade jag, stolpe ut..and so on... Två sunkna bollar gick in från min sida. Nåja, man kan inte alltid komma upp till sin nivå så är det bara, endast till att acceptera det och gå vidare, ladda till nästa match. Hela laget kan så mycket mer och det tar vi fram nästa match! Jag är superglad att vi vann och leder serien med en mindre match spelad!

Nästa helg är vi spellediga och då vankas det fest ihop med herrlaget efter deras match på lördag (efter min utbildning i Ystad). Det ser vi verkligen fram emot och om jag känner lagen bra så kommer det hända lite tjohej!:)

______________________________________

Efter matchen har det varit lugna puckar här hemma, t.o.m en powernap med Hugo. Kvällen har spenderats hemma i vår sköna soffa med bästa Hanna och vi lagade mat och bara pratade av oss. Vi hinner tyvärr inte träffa varandra så ofta, mycket jobb och annat tjohej men när vi väl gör det så känns det knappt att det gått en vecka. Det kallar jag riktig vänskap! Vi vet vart vi har varandra:)

Det blev klyftpotatis och morötter med ungsbakad torsk. Jag snodde lite av Hannas mat, var lite mer hungrig än henne, hehe:)

När vi träffas så finns det endast en dresscode och det är "mjukisbyxor", inget annat!
Ni kan föreställa er två soffpotatisar som var otroligt trötta och bara njöt av tillvaran, det var vi två i ett nötskal ikväll. Mer sådana kvällar:)

Imorgon är det sovmorgon som gäller, big time! Långpromenad med Hugo, gymmet och därefter korta intervaller nere vid Ribersborgsdammarna. På kvällen väntar "söndagsmiddag" hos Buregårds nere i Dockan. Vi är fem par som turas om att ha söndagsmiddagar vart annan söndag och vår tur blir den 30:e oktober. Johan kan tyvärr inte joina oss imorgon, de spelar match borta i Västerås:(

Its time for me to go bed! Konstigt nog men lördag 23.50... men men... kroppen behöver sin vila.

Hörs imorgon!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar