fredag 14 oktober 2011

Jag ska gå Europas första Rip Trainer -utbildning!

Jag söker ständigt nya utmaningar och vill utvecklas som PT och det är inte alltid lika lätt att välja dem "rätta" utbildningarna, enklare sagt kvalitén på dem. Jag visste inte mycket om TRX Suspension Training innan jag beslutade mig för att gå utbildningen, mer än att jag hade provat på det några gånger och blev helt såld på det! Mer än nöjd är jag idag! Den perfekta funktionella träningen!

Nu har det kommit något ytterligare inom det "funktionella" och det är TRX Rip Trainer. Mitt lag var dem första som fick prova på det i Sverige och jag föll för det pladask! Jag har nog aldrig behövt arbeta så stabiliserande som när jag provade Rip Trainern. Det unika är att du kan träna sportspecifikt/grenspecifikt och då menar jag kvalitativt! Snarlika eller exakt samma rörelser som inom din idrott/sport kan genomföras med hjälp av Rip Trainern.

Kika gärna på klippet:



Breeze Fitness i Ystad (Seth Ronland) håller i Europas första Rip Trainer utbildning på lördag and I will be there! Längtar!

I början av november ska jag upp till Jönköping på ännu en utbildning, TriggerPoint, även den hålls av Seth. Man måste hela tiden följa med i utvecklingen, vidareutbilda sig för att vara attraktiv på marknaden som PT. Samtidigt är vi alla PT så otroligt olika då vi tror på olika saker, and thats what makes us special!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar