fredag 28 oktober 2011

Mitt s.k "sexpack" ;)

Vad definierar "sexpack" egentligen? Alla människor har magrutor under underhudsfettet men det är självklart procentandelen fett som avgör om rutorna syns eller ej! Många tror dock att endast för att man har väldefinierade magrutor, får man automatiskt styrkan på köpet. Naturligtvis stämmer inte detta och jag skulle snarare säga att allt för många har fina och definierade magrutor men saknar själva "corestyrkan". Det finns också många som tränar som tusan och blir inte av med det överflödiga underhudsfettet men ändå innehar bra core. Där handlar det istället om kosten som har en avgörande roll, det vet speciellt dem som tävlar inom AF och andra fitnesstävlingar.

Till min s.k "bringa" eller "sexpack", you name it. Jag vet att jag är stark, tränar mycket core och nu när jag även gått utbildningen i Rip Trainer och vet kunskapen kring det så kommer min core bli ännu starkare! Sedan får man inte glömma att min kosthållning är strikt med två fria måltider per vecka (måltider, ej ätardagar med max 1200 kcal per måltid).

Nu bjuder jag verkligen på mig själv genom att visa er mitt lilla "sexpack". Än är jag inte nöjd trots att jag endast har 13% kroppsfett. Seth mätte det på mig i tisdags genom ett speciellt ultraljud. Under 13 % kroppsfett kallas det för "essential fat" som är livsnödvändig och speciellt för oss tjejer. Ligger man mellan 13-20% heter det "Athletes", 20-24 heter "Fitness", 24-31% "acceptable" och över 31 % är vi inne på "abuse" dvs. fetma. Tjejerna som tävlar inom diverse fitnesstävlingar har ca 9-10% kroppsfett men det är sällan att dem har det året om, inte är det för hälsosamt heller.

Hur ser er "idealcore" ut? Jag föredrar rutor med stryka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar