söndag 30 oktober 2011

Två guldiga poäng!

Första gången under denna säsong som vi fick känna på rätt okej motstånd och även om vi bränner många frilägen och inte reder ut alla försvarssituationer, står vi där som vinnare återigen. Slutresultat 29-23!

Förutom att laget gör en fin insats, vill jag även ge beröm till vår publik och klubbens satsning på damlaget! Inte många lag som har så mycket arrangörer runt omkring matcherna och de förutsättningar klubben ordnat för oss, otroligt glädjande och vi är enormt tacksamma! Inte heller är det många division 2-lag som snittar 200 glada supportrar som publik och bättre kommer det bli! Intresset från tidningarna visar även att de vill ta del av framtidens Trelleborg HBK Dam Elit! Det bloggas också på just Trelleborg Allehandas sida, där dam-och herrlagets duktiga målvakter berättar allt om dem båda lagen. Ni hittar bloggarna bland mina favoritbloggar till höger.

Till min insats då, tjjae helt okej men det finns meeeer att ge och jag vet att alla känner så i laget. Bästa målskytt för idag, sex baljor men skulle dock gjort det dubbla men men man kan inte alltid få som man vill. Ibland blir det lätt att man stirrar sig blind på målen men handboll är så mycket mer, det lär man sig med åren. Jag är nöjd med framspelningarna till mina lagkamrater och försvarsspelet i andra halvlek. Glad är jag över att Angelica satte sina tre av tre lägen på vänsterkanten, roligt! Sedan vill jag ge beröm till Jenny Andersson som är tillbaka efter sin korsbandsskada och idag sticker hon in näsan och levererar, glad för hennes skull. Då jag själv befunnit mig i den situationen två gånger vet jag hur mycket det betyder för en själv.

Nu väntar dessvärre ca tre veckors uppehåll pga en flyttad match och ett lag som drog sig ur serien. Nåja, det ger oss mer tid till att finslipa vårt eget spel. Nästa match möter vi Anderstorp på bortaplan och bägge lagen är än så länge obesegrade, spännande! Vi är några som ska "spionera" imorgon när dem tas emot av HK Malmö.

Bjuder på en bild från omklädningsrummet, det spelas hög musik ur högtalarna, det tejpas för fullt och t.o.m dansas lite. Humöret är på topp!

Halva gänget är omplåstrade och redo för spel inne i hallen, vi andra ligger lite efter som ni ser.

Trelleborg HBK Elit! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar