onsdag 13 april 2011

The good old days - as a gymnast - videoklipp

Som idrottslärare anser jag det som viktigt att underhålla sin egna färdigheter. Med det menar jag självklart inte att jag eller andra idrottslärare ska delta fullt ut i undervisningen. Däremot är det en fördel att kunna visa upp olika färdigheter för eleverna, lättare att ta till sig övningarna då.
Gymnastik är något som ligger mig varmt om hjärtat, var tidigare gymnast (9 år sedan jag slutade, tiden går fort) och har därmed kunskaperna samt färdigheterna till att hålla optimala lektioner i gymnastik. Det vi lärde oss under min utbildning på högskolan, kunde jag alla redan och passade på att underhålla dem under den tiden.

Nuförtiden försöker jag underhålla specifika färdigheter, däribland olika gymnastiska övningar. Häromdagen efter min arbetstid stannade jag kvar i idrottshallen och hoppade lite trampett.
Ni får ta del av några hopp, märks att jag är lite ringrostig, linjerna är inte perfekta som de en gång i tiden var. Krävs otrolig mycket träning, flera timmar om dagen sju dagar i veckan för att utvecklas som gymnast.

Nåja, this is me in action:)




Enjoy!

1 kommentar: