söndag 29 januari 2012

Revansch! Smack!

Glädje!
Laginsats!
Inställning!
Vilja!
Hjärna!

Ingredienserna som resulterade i dagens viktiga vinst och ännu än är vi serieledare! Skador och infektioner är två andra ingredienser som inte är särskilt välkomna och trots deras närvaro, lyckades vi knyta ihop säcken och med hjälp av en fantastisk bänk i form kloka hjärnor, dvs tränarna och stödet, lämna Jönköping med två extremt viktiga pinnar!

Nervositet är en annan ingrediens som kan vara till en fördel men också till en nackdel om den inte förvaltas på ett klokt sätt! I dagens match vann helt klart den goda delen och jag personligen vill vara en smula nervös inför varje kamp då det för min del innebär någon form av respekt för motståndarna! Aldrig underskatta dina motståndare utan respektera de, utnyttja deras svagaste länk och visa dina starkaste sidor! Lägg på din inställning och vilja så kommer du och ditt lag alltid stå där som vinnare! Vilja vinner över talang sju dagar i veckan!

Jag är glad som säkerligen kan läsas mellan raderna och framför allt stolt! Finns inget som slår sammanhållningen i en lagsport! Inget!!! Att vara del av något stort och fint, kunna bidra med något och kännas sig uppskattad och tillsammans som lag bli starka och oslagbara i samma veva som vi alla får göra det vi älskar mest, att spela handboll är ovärderligt! Punkt (!)

Jönköping var inte dåliga, långt ifrån och dessutom meddelade deras tränare att de ställde upp med det starkaste laget så här långt denna säsong. De har ett lag i division högre men det hjälpte inte, inte idag! För min del gick det helt okej, punktad mestadels av matchen ihop med Jenny men vi löste det bra överlag, nätade sex och slet i försvaret så gott jag kunde! Vi var bra bakåt idag, varenda själ gav hundra! Relativt nöjd med min insats med tanke att jag låg i sängen mellan onsdag-lördag sjuk! Man kan inte skapa under dock hade jag spring i benen som alla andra dagar i veckan!

Fruktansvärt bra jobbat tjejer och tränare, nu laddar vi för den spännande seriefinalen nästa lördag. Ni kommer väl och kollar, Söderslättshallen 13.45! Be there!

Bjuder på en bild från Trelleborgs Allehanda:)

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa! Du vekar vara en ödmjuk tjej. Ni förtjänade vinsten i dag. Jag är glad att vi hängde med så bra som vi gjorde. Lycka till framöver. /Maria, tränare i HF Jönköping.

    SvaraRadera
  2. Åh tack Maria:) det var en bra kamp mellan två bra lag idag:) roligt att du tycker det är kul att läsa, värmer extra när det kommer från "motståndarnas tränare" :)
    Tack detsamma:)

    SvaraRadera