måndag 29 augusti 2011

Den gångna träningsveckan!

Då är det återigen måndag, ny vecka, nya möjligheter som dem säger! Har ätit min lunch nu men är fortfarande hungrig och det innebär en stor måltid när jag anländer hem. Ikväll är det handboll 90 minuter och löpning 10 x 200 meter som gäller, I need som energi!

Vad gäller min träning den gångna veckan är den väl helt ok:

Måndag: Handbollsträning 60 minuter, fys med laget 20 minuter och 10 x 200 meter. Dessutom tränade jag extra 30 minuter (frivändningar, knäböj, chins etc.)
Tisdag: Löpning - fartlek 30 minuter med Five Fingers + lång stretching.
Onsdag: Cirkelträning + 5 x 100 hopp med hopprep 30 minuter. Handbollträning 60 minuter samt styrketräning 40 minuter.
Torsdag: 45 minuter tyngdlyftning. 45 minuter styrketräning med laget samt 10 x 200 meter.
Fredag: Vilodag - aktiv vila - terapy massage 90 minuter
Lördag: 1) Trelleborgsloppet 5 km. 2) Match mot herrjuniorerna, spelade hela matchen 60 minuter.
Söndag:1) Löpning 30 minuter i Five Fingers. 2) Hemmaträning med fria vikter, kettlebell och skivstång 45 minuter.

Sammanlagt blev det 6 träningpass, 1 tävlingslopp, 1 match och 1 vilodag. Träningspassen har dessutom varit rätt tuffa denna veckan och det känner jag av idag! Nästa vilodag väntar mig antingen på fredag eller lördag.

Hur går det med era träningar? Skriver ni träningsdagbok? Om ni vill kan ni hitta inspiration HÄR av mig!


Ha en under vecka allihopa!

1 kommentar: