lördag 19 maj 2012

Tips på nyttig röra

Jag och Johan gillar att utforska när det gäller mat och den här gången har Johan lyckats hitta på en riktigt god röra som är utsökt att ha på knäckebrödet. Perfekt att äta efter träning som jag gjorde i dag, bröt min PF med röran men jag halverade ingredienserna. Anledningen är för att jag för en stund sedan åt en 350 grams köttbit (flankstek, nötkött), ugnsbakade morötter och rödbetor, flera olika sallader, lite majs och en klick kall sås gjord på en halv kesella lätt och gräddfil 10%. Gissa om jag är mätt? Njaee... som vanligt....

Any way, till röran! Du behöver följande ingredienser:

- 1 kesella lätt
- 1 tonfisk i vatten
- 1 avokado
- 4 hela kokta ägg
- en halv rödlök
- en halv tesked Sambal oelek
- 1 msk ketchup

Det är väldigt enkelt att göra röran, endast till att hacka allting och blanda och mumsa i sig!


Den här gången tog jag inte med rödlöken men annars är det supergott med!

Röran ser inte det minsta gott ut, men ack så fel en bild kan se ut för det är såååå fullkomligt gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar