fredag 18 maj 2012

Total utmattning

Önskar ni att ta ut er fullkomligt så att ni nästan stupar av utmattning? Ja, då rekommenderar jag er intervallöpning! 8 x 350 meter på 100% av den maximala hjärtfrekvensen med ca 30 sekunders vila mellan intervallerna. Det finns alltså inget mellanting när man springer dessa intervaller utan det är maximal löpning som gäller. Ytterst viktigt att värma upp ordentligt innan och få upp pulsen. Jag joggade 400 meter och gjorde bl.a. dynamiska samt löpteknik övningar och efter 15 minuter var jag redo för dunderutmattning.

Fy fan vilken skön känsla i kroppen efter intervallerna, jag slängde mig i gräset och pustade ut och laddade om batterierna i några minuter efteråt. Den här intervallöpningen måste nog ha varit årets bästa hittills vad gäller intensiteten samt känslan i kroppen. Löpstegen upplevdes exemplariska och lätta! Jihhhaaaaa!:)

Det blev även spänst - och benövningar i 40 minuter efter löpningen och PF bröt jag inte förrän 17.30, underbart! Fantastiskt härligt att utföra sin träning utomhus i det här helt makalösa fina vädret. Vädret håller i sig under helgen och imorgon väntar gym + löpning utomhus igen. Söndagens träningspass är inte spikat men det blir två pass även då. Jag passar på när jag är ledig.

I nästa inlägg kommer tips på en ny god och nyttig röra :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar