fredag 25 maj 2012

So happy!

Jag kan inte sluta vara glad... så härligt att vädret håller i sig! Veckorna susar förbi, snart är det sommarlov för oss lärare och juli månad spenderas i princip utomlands. Fyra veckor lediga från handbollen är att invänta den här försäsongen och då ska semestern bokas in. Berättar snart vart det bär av till och självklart väntar ingen lathet under semestertider. Finns inga lata semestrar! Antingen går man upp med tuppen på morgonen och pumpar eller sent på kvällen under solsemestern.

Den gångna träningsveckan känns kanon hittills. Fyra olika löppass, fem styrkepass samt handboll är träningsdagboken fylld med. Hemkommen från gymet för en stund sedan till en städad och fräsch lägenhet, vilket innebär att vi inte behöver lägga en enda minut på städning under helgen. Vi har numera hyrt in städhjälp, värt varenda krona eftersom våra scheman är fullbokade dagarna ut och in, inte roligt att städa 93 kvm och i samma veva behöver vi inte tänka på Hugos hundhår längre. Städerskorna är suveräna, otroligt noga med allt de gör och vi är supernöjda kunder! Tack!

Inget inplanerat under kvällen och jag har en nystädad lägenhet för mig själv, en lång promenad med Hugo nere vid Ribban väntar och sedan tänkte jag mysa ner mig i vår soffan på balkongen under ett täcke och blogga (köpt ny dator till företaget så jag måste dona lite), läsa en bok och bara njuta av att det är helg.


Bröt PF runt ca 15.00 med följande:
Röran: 2 hela ägg + 2 äggvitor, 140 gram tonfisk i vatten, ½ avokado, 250 gram kesella lätt, 1 tsk sambal Oelek, salt och peppar. Två grova knäckebröd till det, mums!
Proteinsmoothie: 100 gram frysta blåbär + 100 gram frysta hallon, ½ banan, 2 dl vatten och 1 skopa Syntrax Nectar proteinpulver, mums!
Vattenmelon + jordgubbar.


Dagens spännis från gymet ;)
Benen stod på tur, RDL (+ kontralateralt med hantel), knäböj, frivändning med stöt, OHS och lite annat skoj blev det idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar