torsdag 26 april 2012

Glöm inte att ta hand om din hud efter träning

Under varje träningspass svettas vi mer eller mindre och ibland räcker det inte med duschcreame för att huden ska må bra. Det är viktigt att få bort döda hudceller med jämna rum. Vissa föredrar att skrubba sig med skrubbhandskar och andra med body scrub och jag är en av dem som föredrar lite lyx, med andra ord body scrub.

Det finns ofantligt många på marknaden och efter att ha testat ett dussin, föll jag till slut för Kerstin Florians turkish Body scrub with eucalyptus. Min fina vän Michelle som äger Ystad Spa & Konferenshotell bjöd på en lyxbehandling innehållande bl.a. body scrub och aromainpackning (inte helt säkert vad det heter men det var lyx deluxe) när jag fyllde år en gång. Den body scruben som spaterapeuten smörjade in mig med kunde jag inte låta bli att köpa. Min hud blev så len och mjuk efteråt att jag knappt kunde tro det var sant! Den produkten var jag tvungen att ha, punkt! Kostnad runt ca 500-600 kr men värt varenda krona, I promise!

En annan scrub vid namn Tromborg är också att rekommendera. Den kiwi-Mangodoftande scruben som bl.a innehåller döda havs mineraler är också gudomlig för huden. Jag fick den av min svägerska Sofie, tror hon har inhandlat den i Danmark.

Tänk på att scrubba kroppen ordentligt emellanåt från alla döda hudceller och andra slaggprodukter. Tränar du dessutom regelbundet kan vanlig duschcreame torka ut din kropp (speciellt om du inte använder lotion efteråt). Nu ska jag in i duschen och praktisera det här tipset jag gav er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar