fredag 27 april 2012

Långhelg

Arbetsdagen har varit fylld med dans, eleverna inklusive moi och Carolina var svettiga när klockan slog 12.15. Då slutar dagens sista lektion men än var inte min dag slut. Imorse fick jag och mina elever besök av en journalist och fotograf som arbetar med ett stort reportage om Södra Innerstadens skolor. Reportaget om vår skola handlar bland annat om idrottsundervisningen och hur den har förändrats sedan jag fick jobbet. Det har skett stora positiva förändringar och jag är stolt över att kunna säga att har jag slitit och kämpat hårt för att utveckla skolidrotten på Sofielundsskolan. Fotografen gick lös med sin kamera under min första lektion och efter sista lektionen blev jag intervjuad av journalisten. Roligt!

Blev överraskad av mina fina kollegor med ett paket liggandes på mitt tangentbord. Body lotion, shower cream och en fluffig svamp från Body Store. Perfekt födelsedagspresent! Tusen tack fina ni!

På fredagar tränar vi tidigt och vilken skön känsla att vara klar med träningen runt 17.00 och dessutom ha hela kvällen framför oss. Bättre start på långhelgen kunde jag inte få. Ledig ändå till onsdag, lovely!

Jag har ingen aning om vad Johan har inplanerat för oss imorgon, är så himla nyfiken och frågor (snarare tjatar) varannan minut om vad vi ska hitta på. Har kunnat luska ut att vi ska börja dagen med spinning, vara fint vardagsklädd efteråt och att dagen är intensiv, dvs mycket som ska hinnas med. Ååhhh, längtar till imorgon, jag fullkomligt älskar överraskningar (lika mycket som jag älskar att överraska andra). Därför väntar endast chillidill och en film i soffan och för att vara ärligt, orkar jag inte mer. Träningen har varit tung och bra och ännu än tre träningspass väntar under helgen.

Lekte lite i slutet av passet på gymmet idag, fun! Spelade in ett klipp på en skön övning för baksida axlar, kommer eventuellt ikväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar