lördag 21 april 2012

De röda nyttiga gubbarna

Ännu en fin dag framför mig. Kickade igång med ett pass på gymmet och jag kände mig fräsch, konstigt nog med tanke på gårdagens alla träningspass. Hugo följde med på kvällslöpningen och det är minsann någon som behöver jobba upp sin kondition! Busen orkade knappt de två första kilometrarna, tog tid för honom att komma in i den andra andningen men han var duktig och kom ikapp senare.

Jag har njutit av min första måltid i form av 2 ägg, kesella + funlight och jordgubbar och 2 knäckebröd + keso mini. Igår hittade jag 1 kg jordgubbar för 50 kr på Green Matmarknad, otroligt goda med en snudd på sommarens gubbar. Köp, köp, köp om ni ska dit!

Inväntar Evelina som är på väg hit från Trelleborg och först ut är det handboll på TV, Sävehof-Eslöv. Därefter ska vi ut på en lång rask promenad med Hugo. Andra fria måltiden för veckan ska intas och vart annars än Vapiano och det blir premiär för Evelina. Bio väntar oss till sist och vi är på skratthumör och vad slår American Pie- Reunion? Längtar!

Hur gott ser inte det här ut då? En rekommendation till er alla, är att ni varje dag försöker få i er bär. Jordgubbar innehåller skyhöga mängder antioxidanter. De innehåller också rikliga mängder folat och C-vitamin, fibrer, magnesium, koppar,B-vitamin och jod. Innehåller ca 40 kilokalorier per 100 gram. Frysta jordgubbar är inte lika goda men är lika nyttiga då näringsämnen bevaras när man fryser i dem färska.

Alltid glad när jag får träna. Dessutom är det extra skönt att träna när det är få på gymmet, endast till att välja och vraka bland vikterna samtidigt som det är gott om plats. Det som är extra bra med Sats är att utrymmet är stort så egentligen finns det alltid plats, plus till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar