fredag 23 mars 2012

Uppdatering av klient - bilder

Det har nu gått 12 veckor sedan jag och en av mina webbklienter startade ett samarbete. Min klient hade vid vår första kontakt fött sitt andra barn, ca 7 veckor dessförinnan. Fullkomligt laddad för att komma i form, och det stora målet var att gå ner 8-9 kilogram och bli fastare i kroppen. Önskemålet att se ut som hon gjorde innan sina båda graviditeter var stort och med hennes inställning visste jag att hon skulle nå dit!

Jag formade ett specifikt kostschema utifrån hennes målsättningar och givetvis ville hon förändra sin nuvarande livsstil till en mer hälsosammare och få ett helt nytt tänk kring mat. När man har en webbklient är det viktigt att skapa en trygg och tillförlitlig relation för att det ska kunna fungera, det gäller i för sig alla klienter. Eftersom vi inte träffas en enda gång är uppdateringar, mail, sms, telefonsamtal etc. enormt viktigt för att samarbetet ska fungera. Det är trots allt klienten som gör det grova jobbet, jag som PT gör programmet och vägleder henne men klienten själv måste ha drivkraften och viljan till att lyckas.

Jag kan berätta att den här klienten har varit fantastiskt! Aldrig någonsin tappade hon motivationen, hon var hela tiden inställd på sitt mål och hon skulle minsann nå dit, vilket hon gjorde! Vi måste ha i åtanke att hon kunde inte träna ordentligt från start pga hon nyligen fött sitt andra barn men nu är hon igång med sin träning på allvar. Jag säger det igen, kosten är A och O!. Jag är enormt stolt över min klient, hon ska vara så glad och stolt över sin egen inställning och vilja!

Hon åt enligt PF och kommer också att fortsätta vilket passar hennes livsstil alldeles utmärkt. Allt fler inser fördelen med det och kan inte längre gå tillbaka till det förflutna. PF är här för att stanna! Det som är viktigt för henne idag är att hon inte längre har det sötsuget som tidigare var ett problem, roligt!

Hennes mått vid start, vecka 1:

Vikt: 61 kg 
Midjan: 90 cm 
Lår: 51 cm 
Biceps: 26 cm 

Hennes mått idag, vecka 12:

Vikt: 52 kg ( - 9 kg)
Midja 75 cm ( - 15 cm)
Lår: 40 cm ( - 11 cm)
Biceps: 23 cm ( - 3 cm)


För -och efterbilder

Start vecka 1 

Idag, vecka 12.

Start vecka 1

Idag vecka 12

Start vecka 1 

Idag vecka 12

Grymt bra jobbat!!!! 
Jag är stolt och glad PT! 
DU ska vara stolt! 







3 kommentarer:

  1. Kan verkligen rekomender Dajana till din PT! Hon har varit kanon och stöttande hela vägen . Och´att följa periodisk fasta är bara positivt. det har passat min vardag perfekt och man har aldrig behövt vara hungrig. Tack för denna tiden! Nu får jag klara resten på egen hand :)

    SvaraRadera
  2. Vad innebär PF? är det en kost utan kolhydrater?
    Vad har tjejen tränat för något?

    Vilka fina bilder förresten!!

    SvaraRadera
  3. Tack så härligt för de fina orden:) nu börjar det roliga äventyret för dig!:)

    PF står för Periodisk fasta, du äter all din dagens energin under 8h och fastar 16h, ca 3 stora måltider om dagen. De dagar du tränar äter du nyttiga kolhydrater och under vilodagarna skärs kolhydraterna ner rejält. PF är stort i USA, Martin Berkhan (leangains.com) ligger bakom detta som är vetenskapligt beprövat. Nyttigt! Du behöver en låg fettprocent på kroppen året om och behöver aldrig mer deffa eller bulka. Prestationsförmågan förbättras, risken för diabetes 2 eliminieras i princip, du äter dig mätt varje dag etc. Jag har ätit enligt PF i snart tre år och skulle aldrig äta som tidigare. Du bestämmer själv när på dagen du bryter fastan, exempelvis bryter jag den oftast ca 14.00 och äter 8 h framåt. Alltså äter jag inget innan dess. Läs gärna mer på kategorin periodisk fasta i bloggen eller gå in på leangains.com

    Tjejen har tränat relativt lugnt i början då hon fick barn nyligen, promenader och olika former med gruppträningar har funnits med i hennes schema.

    Mvh Dajana

    SvaraRadera