onsdag 14 mars 2012

Framtiden

Segern från i lördags samt division ett platsen har sjunkit in och även om det återstår en match på söndag, blickar jag framåt och tänker på framtiden, mot nya mål!

Jag har varit med och vunnit division två, ett, allsvenskan och gått upp i elitserien men fortfarande är glädjen lika stor när man tillsammans med sitt lag vinner en serie och tar steget upp. Obeskrivlig känsla och glädje! Vad som väntar oss framöver är uppbyggnadsfas och hård träning men självklart väntar oss liten break från handbollsträningen och egen tid.

För min del blir det ingen direkt vila från träningen. Jag längtar att få komma igång med uppbyggnadsfasen, stenhårda och tunga pass på gymmet, intervallöpningen som nästan får mig att spy av mjölksyran och utmattningen (händer emellanåt när jag tar ut mig maximalt), springa ut i naturen och hänga upp min TRX i trädet och pumpa på och mycket mycket mer. Under säsongen finns det några luckor som kan ägnas åt riktigt tung och tuff träning men annars handlar det om att behålla den fysiska statusen och därför kliar det i min kropp så fruktansvärt mycket. Uppbyggnadsfasen är ca 6 månader vilket kanske låter knas för många, men jag älskar det! Just nu är jag sliten från handbollen, skavanker här och där och behöver vilan från bollen för att kunna längta tillbaka. Mot sensommaren när det spelas träningsmatcher vill man inget annat än att serien ska dra igång och varje säsong har jag känt likadant!

Nu blickar vi framåt - framtiden! Höga krav på mig själv och klubben siktar högt och tillsammans i laget har vi ett mål och vi ska nå det! Viktigt att njuta på vägen dit också.

Jag har annat i livet än bara handbollen och det händer klart en hel del som kommer förändra mitt liv, min framtid. Resultatet i framtiden av de val vi gör i livet kan vi inte påverka men vi kan alltid bestämma vilken väg vi tar och vad vi möter på vägen är inga hinder utan möjligheter till att göra ännu klokare val. Jag vill mycket, jag ska nå dit, jag vet att jag kommer nå dit! Viljan är stor! Viktiga beslut måste tas och viktiga besked måste ges!

Två handbollsträningar innan säsongen är slut är planerade och på måndag vet jag inte riktigt vad som händer. Jag kan tänka mig att vi ska lattja och ha roligt några träningar innan vi tar en paus.

Här är lite bilder från i lördags (ingen ordning på de, blir så när uppladdningen sker via iphonen)









2 kommentarer:

  1. GRATTIS! Jag kan bara säga detsamma man måste låta seriesegern sjunka in lite för att förstå. Coolt och underbart roligt!

    SvaraRadera
  2. Ja det är sådan härlig känsla:) Vill ju bara fortsätta njuta! Längtar till nästa säsong!
    Grattis till er också, hoppas nu ni tar kvalet vilket ni borde göra!
    Hejja hejja!

    SvaraRadera