onsdag 22 februari 2012

Motgång? Hmmm....

Något hände i mitt knä återigen igår, begriper inte vad det är. Främre korsbandet sitter på plats, jag kan springa som vanligt men något knakade till i knävecket/bakre korsband. Snacka om jag att blir arg och förbannad! Efter att ha varit sjuk i nio dagar, kommer precis igång med träningen och så händer detta.... drar mig i håret!

Skulle detta stoppa mig? I dont think so! Ingen svullnad i knät är ett bra tecken dock måste jag veta till hundra procent att allt är okej, därför är MR ett måste! På fredag ska jag tejpas rejält för på lördag spelar jag match!

Any way, pga det fick jag tyvärr ställa in mitt klientmöte med grymma cyklisten Katarina men vi ses på torsdag, nice!

Jag hade inte träffat Therese på säkert fem veckor och äntligen fick vi till en träff sent i eftermiddag/kväll och vi startade upp med träning på Sats! Efter en skön dusch var vi hungriga och vi gjorde oss en nyttig tonfisksallad med keso mini och tjatade av oss en hel del. Underbart att kunna träna med sina tjejkompisar!

Jag nöjde inte mig med passet på gymmet, det kittlade i benen på mig senare under kvällen. Ni känner mig väl vid det här laget, därför fick jag testa knät med ytterligare träning i form av löpning. Knät känns kanon, så konstigt!?! Andningen däremot, oj oj, det kändes att jag har legat hemma sjuk länge samt varit skadad och inte löpt utomhus på en månad. När jag rehablöper, njuter och inte anstränger mig till det yttersta ligger jag runt 5:00-5:10 / km och idag landande mina fyra "test-kilometer" på 20:20. Jag fick verkligen jobba för tiden vilket annars är piece of cake! Löpning och dess resultat är verkligen en färskvara och måste ständigt underhållas. Fyra veckor från löpningen känns men det jobbar jag upp på två veckor, no worries:) Fler löppass är inplanerade under sportlovet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar