måndag 20 februari 2012

Energin sprudlar under träningen

Tacka läraryrket för sportlovet, jag njuter till fullo! Kickade igång måndagen med ett superfine pass på Sats. Energin kan jag inte klaga på, springer rent ut sagt mellan mina övningar och jag vill träna mer och mer och mer. Ikväll väntar handboll och jag måste in till tyngdlyftarna och göra några olympiska lyft efteråt också. Missade tyvärr tävlingen i tyngdlyftning igår pga infektionen förra veckan och dels för smällen på mitt knä för ca två veckor sedan. Knät mår fint och jag är redo för att ösa på under träningen.


Dagens spännis:) 
Mina fina Five Fingers fick komplimanger idag!


 Tog en trip till Green Matmarknad och Ica Maxi och som vanligt gick jag fattig därifrån. Kylskåpet och frysen är överfyllda, räcker förmodligen i tre dagar hemma oss, matvrakarna nummer 1!

Anyway, hittade kesella (kvarg) 1% fett i lite större förpackning (500 gram) för 23 kr på Green Matmarknad. Vi kvargälskare tackar och bugar för att Arla äntligen tagit sig i kragen och börjat tillverka det. Jag och Johan hörde av oss till Arla för ett tag sedan och gav just förslaget om att tillverka en större förpackning, och med redan blandad funlight i som de flesta inom "vår värld" äter dagligen. Icke sa de, deras kundansvarig hänvisade till kesella 10 % som finns i storförpackning. Tack, men nej tack sa vi! Men så äntligen slår önskan in...


4 kommentarer:

  1. Finns ju Milbona 500g för 13:- på Lidl =) (lägre fetthalt också)

    Dyrt med Arla.

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om att det är dyrt:/
    Tycker bara den på Lidl är lösligare och den blir inte lika god som kesella. Hade ju mer än gärna ätit den annars:)

    SvaraRadera
  3. Hej
    Du är ju kostrådgivare.. jag har funderat en del och tycker du verkar vettig :) Tycker du har en bra, sund inställning till kost och träning. Jag är 26. 167 cm o väger 69 kg. Jag undrar hur du lägger upp ett kostschema till någon som inte vill ha periodiskafastan, har du även sånna klienter? Äter man 4 mål då och struntar helt i de 16 timmarna ??

    Tack på förhand!

    SvaraRadera
  4. Hej,

    Tack för de fina orden!
    Absolut, hat jag klienter som inte äter enligt periodisk fasta också. Det är lite blandat, däremot de som väl börjat med PF återgår aldrig till det gamla vanligt då de inser fördelarna och effekten av de.
    Allting beror på klientens målsättning med kosten.
    I kostschemat får klienten veta exakt vad hon/han ska få i sig under en dag, gäller tränings-och vilodagar, beroende då på målet. Jag håller inte på med några extremdieter som LCHF, jag utesluter inga näringsämnen etc. Allting är sunt och välbalanserat.
    Är du intresserad av min hjälp får du gärna skicka iväg ett mail via kontaktformuläret på min hemsida eller till Dajana@f-i-t.se

    Mvh Dajana

    SvaraRadera