lördag 4 februari 2012

Guldseger

Sorry kära läsare för min inaktivitet här på bloggen under veckan, jag hinner verkligen inte med allt som ska göra under veckodagarna och bloggen blir dessvärre lidande. Jag är lite sliten, det måste jag erkänna och ni vet ju att hälsan går före.

Lördagen har varit en av de bästa! SEGER MOT ANDERSTORP! Vilken fantastisk laginsats mot tabelltvåan, jag är så stolt så ni anar inte! Vi hade världens press på oss, serieledare med mål att vinna serien! Det är just vid ett sådant här tillfälle som allt sätts på prov och vi genomför en bra match med ruggigt bra försvar-och målvaktsspelet stora delar av matchen. Vi låter Anderstorp komma in i matchen under en kort period men återigen gasar vi och går ifrån i målprotokollet. Det går inte en match längre utan att motståndarna punktmarkerar och idag var det Jennys tur att bli uppvaktad.

Vi kan andas ut smått men än är det inte klart, långt ifrån! Fem omgångar kvarstår att spela och bollen är rund men är vi bra, riktigt bra och jag ser endast oss som överst i tabellen!

Till något mindre roligt. Mitt senast opererade knä fick sig en omgång i början av matchen. Kolliderade på något vis liggande med en annan spelare och de knakade till i knät. Aj aj var min första tanke och byte! Det verkar inte vara något allvarligt men en liten stukning eller uttöjning någonstans pekar det mot. Jag känner min kropp bra och visst hände det något i knät dock inget som kommer stoppa mig från träning och match. Jag får nog tacka alla de styrkepass jag utför varje vecka! Ingen blödning är ett bra tecken och jag ligger i soffan lindad för säkerhetsskull. Jag ska ta mig en lugn löptur på kvällen imorgon och känna efter ordentligt. Det blir nog bra :)

Lördagskvällen har i vanlig ordning bjudit på Gladiatorerna och i kvällens program vann Elin och Peter. Stort grattis och bra jobbat av Karin och Olivier!

Resten av kvällen spenderas vidare i soffan men imorgon är det full rulle igen, tre klientmöten är inbokade. Tråkigt nog passerar helgerna alldeles för snabbt och som jag skrev i början, är jag sliten efter mycket jobb. Semester står överst på min lista just nu och gissa om jag längtar efter sportlovet om två veckor? Under den veckan måste jag prioritera mig själv och jobbet får kliva lite åt sidan.

Ha en fortsatt trevlig lördagkväll!

Bild Tom Wall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar