lördag 18 februari 2012

Efterlängtad träning - glädje

Äntligen, äntligen och äntligen!
Efter nio dagars frånvaro från all träning pga infektion i kroppen, har jag varit fullkomligt överglad (om det går) i dag! Totalt lyrisk på Sats och jag visste knappt vart jag skulle börja? Mina träningspass är alltid välplanerade, vet alltid vilka övningar som väntar mig men idag lät jag fantasin flöda. Hela kroppen fick sig en omgång men ändå en harmonisk sådan, inte bra att chocka kroppen allt för mycket efter den höga febern jag har haft. Går inte att beskriva hur lycklig jag var efter passet, önskar all träningsvärk imorgon för då vet jag att musklerna fortfarande är på plats:)

Det ca 75 minuters långa träningspasset på gymmet var inte nog för mig, därför mixade jag ihop ett crossfit-pass här hemma med skivstång och Kettlebell senare under kvällen. För att slippa skakande muskler tog jag en 40 min Powerwalk med Hugo därefter och kroppen känns fortfarande okej. Imorgon kommer jag inte kunna gå, träningsvärken lär vara ett faktum och vet ni vad? I love it! Satan i gatan vad jag har saknat min träning, svettningen, pulsen och känslan!

Det bästa av allt är att nu väntar tio dagars ledighet i form av sportlov och gissa om jag ska träna? Det är endast förnamnet, min träningsdagbok är smockfull med all sorts träning. Imorgon väntar Sats på förmiddagen och ett löppass på kvällen efter Johans match. Im back om track!:)

Min dag i bilder

Efter en skön sovmorgon var det dags för gymmet:)

Gör mig redo för andra träningspasset. Ser ni loggan? Ja, just det! 
Nästa vecka är det min tur att fightas mot Gladiatorerna och ni får verkligen inte missa det! 

Nöjd och belåten!:) 

Redo för en rask promenad med busen.

Den här busen fick också duscha efter promenaden, han blev så smutsig av all regn och slask. 
Hugo glänser i pälsen och luktar så gott nu:)

____________________________________

Lördagskvällen har varit lugn i väntan på Gladiatorerna, dock allt annat än lugnt i dagens program. Malin, en reserv fick rycka in efter att Saga hade fått sig en rejäl hjärnskakning och vann till slut över Petra som gjorde en fin insats hon också. Luis vann över Roine välförtjänt och nu väntar semifinal för dem. 

Mina kära läsare, nästa vecka är det äntligen min tur. Jag tjatar och tjatar men det är inte lätt att inte längta efter alla dessa månader. Huvudsponsorn för Gladiatorerna, Maxim, skriver allt om oss utmanare så håll utkik här i bloggen efter min presentation och annat trevligt inför programmet. Förhoppningsvis blir min nya hemsida klar de närmaste dagarna och det får ni heller inte missa. 

Nåja, jag är glad och nöjd med min första lediga dag på sportlovet. 
Ha en trevlig helg! 
Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar