torsdag 19 januari 2012

Nya tränare i damlaget!

Idag stod det klart i Trelleborgs Allehanda att vårt damlag får nya tränare! Det är inte roligt att sådant här händer mitt under en säsong, finns risk att det läggs negativ energi på det istället för att fokusera på att spela handboll. Samtidigt är det endast till att acceptera styrelsens beslut och gå vidare, vi tjänar absolut inget på att gå runt och grubbla över det! Vi strävar efter en god stämning i laget, på planen samt att vi presterar och når vår målsättning, nämligen att vinna serien. Vi ligger trots allt i toppen av den och nu måste vi knyta nävarna och lägga all vår energi på att laget förblir etta!

Sedan är det himla tråkigt när tidningen förvränger saker man säger men det är endast till att skratta åt det. Min tidigare tränare i H65, Birthe Hansson, a.k.a Buttan har inget uppdrag till nästa säsong, vilket jag visste då jag fortfarande har kontakt med henne. Ett tips till klubben för att stärka ledarstaben nästa säsong kom från min sida och flera andra spelare som på ett eller annat sätt haft henne som tränare och varit nöjda. Hon tog trots allt upp H65 i elitserien, haft danska lag som FIF och många landslag och fler meriterade lag. Vem vill inte henne i en satsning? I vilket fall fick tidningen reda på detta och skrev ett citat som jag inte står bakom, kan utläsas som glimten i ögat eller på ett mer negativt sätt. Jag väljer det första alternativet och så här väljer tidningen att lägga upp det, "HBK:s storskytt, Dajana Jovanovic (bilden), har tidigare haft just Buttan Hansson som tränare i H65 och så här säger hon, när det står klart att Buttan kommer hit och stöttar.
– Det var faktiskt jag som lite fick hit Buttan och hon är den absolut bästa tränare jag någonsin haft!"
Nåja, bästa tränaren som jag har haft måste jag nog erkänna och hon är verkligen hård men ändå rättvis, sen att just jag fick henne till Trelleborg HBK mitt i allt detta, nja..... det stämmer inte som ni säkert förstår. Jag är ändå glad över att jag hade den kontakten kvar med henne och att hon kommer till oss, främst som en mentor säsongen ut för att ta på sig tränarrollen nästa säsong.

Sedan går det också att läsa om att Dejan Nedic som tidigare haft Stavstens herrlag (tror i Allsvenskan) är aktuell som tränare för oss. Vi vet ännu inte om han har tagit uppdraget och själv hade jag ingen aning om detta och har inte träffat honom tidigare. Det ska bli kul med en ny tränare, ny tändning blir det automatiskt och jag är övertygad om att hela laget kommer lyfta sig.
Hela artikeln från TA kan ni ta del av här.
Sedan vill jag tacka och önska mina nuvarande tränare för denna tid och hoppas att det går bra för dem i deras nästa tränaruppdrag. Tack för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar