fredag 20 januari 2012

Gillar du ägg? Kolla in det här tipset!

Då har det äntligen kommit, det som vi alla "äggälskare" har väntat på, nämligen ägg i storpack i flytande form! Att kunna göra valet och välja bort äggulor redan i affären är kanon! Du finner äggvitor separat i en egen dunk eller både äggvitor samt äggulor tillsammans i en annan. 1 dl äggvitor motsvarar 3 äggvitor (ca 220 kcal) och dunken innehåller 1 kg netto, kostar 34 kr på Maxi Stormarknad. 

Både äggvitan och äggulan är enormt nyttiga och anses ofta av många kostexperter som den nyttigaste råvaran på planeten och att näringsvärdet är högt i förhållande till storleken/vikten. Jag konsumerar ägg varje dag och antalet varierar men jag ser till att få i mig två hela ägg alla träningsdagar och tar bort äggulorna under vilodagarna och därför passar denna kloka produkt mig och många er där ute alldeles utmärkt! Vissa perioder kan jag äta upp mot 40 ägg i veckan (många gulor rycker självklart) och då är det hemskt att låta nyttig mat gå till spillo. Jag välkomnar denna produkt med öppna armar (kanske inte bästa för miljön då plast måste tillverkas). 

Äggvitor i massor, mums att steka med grönsaker!

________________________

Ikväll har det endast tagits lugnt här hemma, välförtjänt men när jag tänker efter hann jag städa lite och ha ett  två timmars långt klientmöte med duktiga och meriterade löperskan Sara Ivarsson. Framsteg, framsteg och återigen framsteg speglar hennes träning och prestation i löpspåret! En glad och lycklig PT är jag! Sara använder sig utav TRX i sin träning vilket jag rekommenderar alla, oavsett ambition, sport eller aktivitetsgrad. Det är skonsamt, funktionellt och användbart i princip överallt och får lätt plats i resväskan. 

Läggdags strax, imorgon väntar tidig träning i Trelleborg. Jag följer med Johan numera för extra träning när vi är spellediga på lördagarna för att pumpa extra inne hos tyngdlyftarna. 90 minuters träning kl 09.00 väntar mig medan Johan tränar handboll. Funderar på att träna inomhus 60 minuter och springa korta intervaller ute på löparbanan efteråt. 

Direkt hem för ännu ett möte men denna gång är jag klienten. Min duktiga webbadministratör som sköter min snygga hemsida ska ta massor med nya bilder och sedan konstruera en helt ny hemsida och tanken är att det ska ske snart. Lördagskvällen spenderas med söta Eva, ser fram emot det.


En hälsning från Hugo! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar