lördag 21 januari 2012

Fiasko!

Finner inga ord för Sveriges förlust idag........verkligen inga......!!!
Förmodligen är det inte många andra som gör det heller, att tappa 11 målsledning i handboll existerar inte. Leder laget med så många bollar måste taktiken vara klok och som landslagsstjärna har man ett stort ansvar, en kombination av detta måste helt enkelt resultera i en vinst, sedan om laget vinner med en eller tio bollar spelar ingen större roll. Vi får hoppas på att dem tar dem resterande poängen i mellanrundan!

                                      Bild: Aftonblader          Jag lider verkligen:( Vad hände???

Sedan måste jag ta upp det som hände i matchen mellan Norge och Slovenien, att Slovenerna la sig lite på slutet så att vinsten krympte till två mål för att ha fördel till mellanrundan."Fördjävligt, dåligt och osportsligt" etc. har vi fått höra av många men i ärlighetens namn, vilket landslag hade inte gjort det? Inte vill man ha ett dåligt utgångsläge, knappast! Har man ett så dåligt turneringssystem så får man räkna med att detta händer! Slopa mellanrundan och ta efter damernas VM, där åttondelsfinal spelas direkt efter gruppsspelet. Sedan måste jag berömma Slovenerna för att dem erkänner och om det inte vore nog erkände Norges förbundskapten Robert Hedin att han hade gjort precis likadant, dock "snyggare". Tyvärr säger det allt om det här systemet! Jag håller inte på Slovenien på något sätt men jag är en vinnarskalle och så länge du/de inte fuskar så förstår jag deras agerande fullkomligt!
 
 
Jag är dessutom imponerad av flera länder i detta mästerskap och visst kan det bero på att dem är från Balkan men någonstans handlar det om att laget måste prestera oavsett vilken hejjarklack man har. Serbien, Makedonien, Slovenien och Kroatien ser starka ut! Jag ser faktiskt gärna Serbien i final i årets EM och den andra platsen lämnar jag tom då vem som helst kan komma till final känns det som efter gruppspelet!
 
 
Jag skiftar kanal just mellan Gladiatorerna (såklart) och matchen mellan Serbien - Tyskland! Hoppas Serbien krossar tyskarna, punkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar