måndag 23 januari 2012

Min söndag

Ingen sovmorgon under hela veckan sätter sina tydliga spår hos mig! Inga glada miner i morse heller när klockan gapskrek.

Efter en rejäl uppvärmning till min första serietävling i tyngdlyftning, vaknade jag till liv. Vi lyfter mycket innan vi går in på våra lyft på, känns som ett träningspass.

Inga klubbrekord som i min allra första tävling i december men det var inte heller tanken. Vi är tre damer som representerar klubben och poängen läggs ihop och målet är att vi ska ligga i toppen av allsvenskan i år. Riktigt nöjd med min stöt på 70 kg! Det tar jag med mig till nästa tävling som äger rum 18 februari.

I övrigt har resten av dagen ägnats åt vila och handbolls-EM, spännande matcher! Måste erkänna att jag vill inget annat än att se matchen mellan Serbien - Sverige imorgon men tyvärr är det omöjligt då vi själva tränar handboll.

___________________________________________

Gårdagens avsnitt av Gladiatorerna bjöd minsann på en hejdundrans show! Jag kan faktiskt föreställa mig tjejernas mjölksyra i benen när de sprang uppför löparbandet. Believe me, det är ingen dans på rosor! Been there, done that! De tittare som tycker att det borde gå lätt har allt annat än rätt, mjölksyran som kroppen har i slutet på hinderbanan är inte nådig! Fruktansvärt jobbigt är det och hur mycket än huvudet säger att "det är lugnt, jag orkar" så svarar kroppen på sitt sätt. Stort grattis till Zaida och Andreas och självklart grymt bra kämpat av Vicki och Andreas bror Jim! Längtar redan till nästa lördag.

____________________________________________

Måndag återigen och ingen vecka är lugn nu för tiden. Inbokat för kommande vecka har jag bl.a ett klientmöte, 18 års fest, match, klientarbete och 13,5 timmes träning. Heltidsjobb som idrottslärare får vi inte glömma. Pågende arbetsområdet är gymnastik som är omtyckt av de flesta eleverna.

Ha en bra vecka allihopa!
Natti Natti!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar