söndag 8 januari 2012

Dålig dag på "jobbet"

Precis som det kan gå hur suveränt som helst, finns det gånger då det kan gå åt skogen och idag var en sådan dag för mig på handbollsplanen! Jag är så fruktansvärt glad att vi tog två poäng och leder fortfarande serien med två poäng! Ville endast att slutsignalen skulle gå och att vi kunde få våra poäng. Dock inte det minsta nöjd med min egen insats förutom mina straffar och några inspel till linjen.

Att bränna friläge efter friläge på det viset som jag gjorde idag, är oacceptabelt från min sida! Min nivå är så mycket högre, mina krav är höga och andra räknar med att jag ska leverera. Idag var en sådan dag på "jobbet" som jag endast vill glömma. Självklart rannsakar jag mig själv och jag sköt alldeles för snabbt i princip i alla lägen. Ingen kraft i skottet heller hade en bidragande faktor, bollen ville inte i mål helt enkelt! Jag blir tokig på mig själv och jag kan gå runt och gräva ner mig i evigheter men jag har lärt mig efter alla dessa år på handbollsplanen att man måste endast se framåt och kämpa hårdare i nästa match. Ta med sig misstagen till träningen och träna på det som behöver förändras och bli bättre. Samtidigt är det svårt att göra det direkt efter slutsignalen, jag behöver några timmar att reflektera och rannsaka mig själv innan det är dags för nya tag. Det är endast till att acceptera att det inte alltid kan gå bra, förr eller senare kommer den "dåliga" dagen, vare sig man vill det eller ej.

Imorgon är det en ny dag och efter regn kommer solsken, endast nya friska tag som gäller. Ny match nästa söndag och det gäller endast till att träna hårdare, äta och sova rätt för att prestera väl!

Fick mig dessutom en mindre lårkaka och en smäll på knät, en sträckning i knäleden då en spelare slängde sig på mitt underben. Det räcker med att jag redan har ett uttöjt bakre korsband och två korsbandsoperationer bakom mig! Egentligen borde jag vila under morgondagens handbollsträning och istället masseras. Får avvakta och känna efter imorgon.

Imorgon är det back to work efter 18 dagars ledighet, helt ofattbart hur snabbt jullovet passerat! Nu väntar sex veckors arbete och därefter sportlovet och då vill jag fly Sverige, mot sydligare breddgrader!

Imorgon håller jag dessutom i herrarnas träning, ska strax finslipa på innehållet. Det ser jag fram emot!

Ha en bra vecka allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar