tisdag 27 december 2011

Tips på proteinsmoothie

Dagen har börjat bra, städat hela lägenheten och hunnit med ett monsterpass på gymet.

Bröt PF runt 15.00, underbart och jag tänkte ge er ett litet tips på en proteinsmoothie som jag precis druckit. Den är gjord på en halv banan, 100 gram frysta blåbär, 150 gram kesella, 1,5 skopa proteinpulver (jag dricker såklart Nectar) och en liten skvätt vatten. Mums!

250 gram keso mini med dijonsenap, 2 st kung Markatta extra grovt bröd och två ägg fick det blir denna första måltid. Ska hinna få i mig lite till innan vi kör mot Trelleborg och dagens andra träning.

Ha en god fortsättning!

5 kommentarer:

  1. Hej,

    Jag undrade bara var det står creds till Martin Berkhan, skaparen av Leangains (Periodisk Fasta protokoll). Det vill säga, mannen som satte PF på kartan. Man ser tydligen på blogg att du är en glad, och allmänt bra tjej som skriver en intressant blogg. Hoppas att anledningen du inte nämnde honom, eller hans sida som är leangains.com är pga du råkat överse det :)
    Ta inte illa upp gumman, tror knappast han lär sno dina kunder ;)

    MVH,
    Ano

    SvaraRadera
  2. Hej:)
    Det är ingen fara, självklart ska han ha all cred, har skrivit om det för ett tag sedan på bloggen under kategorin "kost" om forskningen och grundaren:) hemsidan ska också uppdateras nu i dagarna och då kommer hans namn självklart vara med. Tänkte inte på att lägga till det på hemsidan så de är ett mänskligt fel;) det var Seth Ronland som introducerade det för mig för ca två år sedan:)
    Ha det toppen!:)

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Tänkte höra om du inte äter någonting alls innan träning då!?

    Tack för en mkt bra blogg!!

    SvaraRadera
  4. Hej:)
    Det beror på när på dygnet jag tränar, är det exempelvis en lördag 11.00 så nej, endast aminosyror, powershock. Ger bäst effekt på tom mage. Jag tränar mestadels på kvällarna och då äter jag ca 1,5 -2 h innan alltid och bryter PF runt 13-14.00 på vardagarna. Nu under mitt jullov när jag haft sovmorgon och tränat runt lunchtid och på kvällen har jag brutit PF efter träningspasset och kunnat fasta mer vilket är bättre! :)

    Tack ska du ha:)

    SvaraRadera
  5. okej :) aminosyror och powershock?
    Kan du inte göra ett inlägg i bloggen om hur en dag ser ut, från det du vaknar till de att du går och lägger dig. dvs när (vilka tider) och vad du äter och när och vad du tränar.. Vore kul att få en helhetsbild! Jag och några kompisar är sugna på att testa periodisk fasta men är inte helt hundra på vad det innebär så det skulle verkligen vara till stor hjälp.

    tack!

    SvaraRadera