torsdag 29 december 2011

Romantic getaway!

Det är vi minst sagt förtjänta av, jag och min underbara sambo. Det som skulle bli en romantisk överraskning slutade med att klantiga jag gjorde bort mig fullkomligt! Nåja, det är tanken som räknas och vi ska till Köpenhamn och övernatta på hotellet Phoenix som ska vara lite lyxigt. Vardagslyx säger vi inte nej till i våra inrutade liv som mestadel består av jobb och träning.

I "Romance package" på hotellet ingick champange och chokladdoppade jordgubbar vid ankomst, det är väl om något romantiskt! Shopping och mys på stan väntar oss dessförinnan och framåt kvällen ska vi avnjuta en god middag. Denna mini getaway ska vi skämma bort oss själva, ta tillvara och njuta av varandras sällskap, hålla handen och bara koppla bort vardagen.

-----------------

Idag har vi hunnit med mycket! Nästa och sista projektet i lägenheten har inletts, renovering av det andra badrummet. Rättare sagt den lilla toaletten som ska bli ett större badrum med endast en jacuzzi och eventuellt en tv. För att kunna göra det större har vi (Johan rättare sagt) fått riva en vägg (litet förråd) och resterna av den har slängts på tippen idag efter många turer upp och ner i trappan (puh). Ett besök på Ikea och Cervera har hunnits med, lite städning hemma och jobb. Självklart blev det lite träning också, 40 minuters löpning i perfekt löpväder följt av TriggerPoint. Imorgon väntar vilodag, välförtjänt!

Oj, klockan är alldeles för mycket! Vi var tvungna att se straffarna i matchen mellan Sverige och Schweiz men nu måste det släckas här!

God fortsättning! Glada miner efter löpturen ikväll:)



2 kommentarer:

  1. Hejsan,
    så härligt med en badrumsrenovering! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen:) men det är mycket att göra eftersom vi rev en vägg mellan en liten toalett och ett litet förråd. Endast inmurat badkar eller en jakuzzi kommer fannas där, ev. med en liten tv:) Spännande projekt vi har framför oss!
    Vi hör absolut av oss!

    SvaraRadera