tisdag 20 december 2011

Det sociala livet....

En liten poäng till mig som lyckas klämma in mer än det omöjliga i min kalender, ofta!
För första gången sedan i fredags morse sitter jag ner och pustar ut och bara varvar ner. Jag och Carolina planerade egentligen en löptur men avbokade eftersom vi båda vet att pulsen kommer vara hög under hela jullovet. Jag håller på att planera i all träning som ska göras mellan 21 dec - 10 januari och det är mycket, gött! 

Har precis haft en klient hemma och gått igenom hennes kost-och träningsschema. Fantastiskt roligt att träffa en människa som har åstadkommit så mycket inom sitt liv och fortfarande utvecklas och antar nya utmaningar. Arkitekt inom flera områden, arbetat med många kända filmer, framgångsrik konstnär med en egen ateljé, arbetat i alla möjliga länder, talar sju olika språk och mycket mer. Vilken inspirationskälla, roligt att ha henne som klient! Ser fram emot samarbetet!
_____________________________

Nu till inlägget, jag skrev om att jag hinner mycket på kort tid och ja det stämmer! Jag arbetar och tränar en hel del och därför uppskattar jag det "sociala" livet enormt mycket emellanåt då jag får träffa mina fina vänner.

I fredags blev det jobb till sju för att sedan tillbringa kvällen hos Ola och Anna då det vankades "glöggkväll" och tävlingar. Vilket varmt välkomnade, otroligt hög mysfaktor och vi ska inte ens prata om den vackra dukningen! Gästerna var många, 16 st eller egentligen 17 st då Anna och Ola väntar en liten pojke:) Jag hade en riktigt trevlig afton ihop med fina vänner. Johan fick avböja då han spelade match i Göteborg.
Bjuder på några bilder från den första sociala kvällen i helgen....

Vilken fin dukning:)

Namn på glasen, så tjusigt!

Girlsen!

Julklappleken stod på tur och klapparna ligger fint under granen.
I min klapp fanns det två trisslotter, dock inga vinster men men roligt var det i alla fall.

Tack Anna och Ola för en mysig afton:)

__________________________________

Till den andra sociala kvällen med laget och andra HBK:are under lördagskvällen. Redan tidigt på lördagen  infann jag mig och Johan i Trelleborg för min allra första tävling i tyngdlyftning, mer om den i nästa inlägg.

Efter min tävling samlades de flesta hos Evelina för att sedan träffas med resterande i en lokal i Trelleborg. Julmat stod det på kvällens meny och det är knappast min favoritmat men laxen åt jag upp (plus någras till) i alla fall. En trevlig tillställning och gott initiativ av föreningen!

Therese, Evelina, Linnea, Sofia, Anna, Angelica och jag.
Sockersött:)

_____________________________

Hemkommen runt 02.00 och inte i säng förrän 02.30 vilket var alldeles för sent med tanke på vad som väntade mig, Evelina och Tessan tidigt söndag morgon. 05.20 skrek väckarklockan och runt 06.00 for vi mot Ullared för rejäl shopping. Tjejerna halvsov i bilen medan jag körde och det var lugna puckar väl framme, ingen kö, knappt något folk på förmiddagen och vi trivdes bland hyllorna. Alla tre kunde bocka av mycket från shoppinglistan och med ett leende på läpparna for vi mot Malmö igen. En annan femma väl hemma, kunde knappt känna mina fötter. Jag var så trött efter den fullspäckade helgen men ändå glad. Gissa om jag var pigg när klockan ringde i måndags? Eeehh.. njaee....eller den ringde aldrig ju... försov mig?!
Har tyvärr inga bilder att bjuda på från tripen men trevligt hade vi minsann:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar