lördag 17 december 2011

Nu smäller det! Min första tyngdlyftartävling!

Befinner mig i Trelleborg tillsammans med 28 andra tyngdlyftare och laddar mentalt för min första tävling!

Det är inte direkt den uppladdningen jag är van vid. På handbollsplanen vet jag exakt vad som väntar mig, vad jag ska göra och framförallt vet jag min kapacitet! Nu påbörjar jag ett nytt utmanande äventyr i mitt liv och jag har alltid höga krav på mig så idag är det inget undantag! Trots att jag endast tränat tyngdlyftning i ca fyra månader, tre dagar i veckan förväntar jag mig klubbrekord och personbästa!

En tyngdlyftartävling tar tid då det är fler grupper som tävlar och först ut är den yngsta gruppen och dem har precis startat igång. Därefter är tjejernas tur, vi är 10 som ska lyfta och eftersom jag lyfter mest av alla, startar jag sist både i ryck och stöt!

Jag peppar mig själv med musik i hörlurarna med några fjärilar i magen, Johan, Senad och Anders från herrlaget och Evelina från damlaget kommer och hejjar på mig! :)

Efter tävlingen är det julfest med dam-och herrlaget, ser fram emot det trots att jag inte är så värst förtjust i julbord. Inget drickande för mig, det ligger på hyllan några månader framöver. Tidigt imorgon åker jag, Therese och Evelina på en roadtrip till stressande Ullared:)

Bilder från en stund sedan, första killgruppen som lyfter nu och sedan är det jag, Oskar och Dyberg! Ni vill inte ens veta hur mycket dem lyfter, sinnes mycket i alla fall! Oskar har vunnit seniorSM fast som junior!!! Det ni! Dyberg vann nyligen SM också!

2 kommentarer:

  1. Lycka till är väl för sent att säga nu! Hoppas det gick bra! Är det styrkelyft eller olympiska lyft?

    SvaraRadera
  2. Tack, det gick jättebra för att vara min första tävling i ryck och stöt, 50 kg resp. 72 kg. Fick dessvärre underkänt i sista ryck 53 kg, råkade nudda knät men det var knappt men jag klarade stången galant, så det tar jag med mig. Nya mål gäller nu!

    SvaraRadera