tisdag 22 november 2011

Två idrottslärare ger järnet!

Jag och min kära vän samt kollega Carolina som jag undervisar idrott och hälsa med på Sofielundsskolan har minsann pratat ihop oss idag om att börja träna ihop också. Vi ses varje dag för att undervisa, motivera och skapa ett intresse för ämnet idrott och hälsa, för skolans elever. Vi får inte nog av varandra och därför har vi planerat att träna ihop på tisdagar (ingen handbollsträning då) och vi kommer kicka igång nästa tisdag med löpning. Vi kommer att utöka träningen med inslag av stryketräning, TRX och Rip Trainer fram över men vi startar igång med löpning. En variation med långdistans och intervaller kommer stå på schemat och jag ser verkligen fram emot detta då jag vet att Carolina älskar att springa, precis som jag. Har dessvärre haft svårt att hitta någon att löpträna med i Malmö som dessutom gillar att pressa sig ordentligt i löpstegen.

Johan och jag sprang en hel del ihop innan men nu under säsongen är det svårare att få ihop tiden då vi tränar på olika tider samt dagar. Det kommer bli ändring på det vill jag lova och vi försöker att träna på fredagar ihop, som vi ska göra denna vecka. Gäller att planera!

Nåja, jag och Carolina är taggade till 100% för vår träning ihop och nu längtar jag redan till tisdag!:)

Så roligt att jag och Carolina har pluggat ihop i Kristianstad, skrev vårt examensarbete 2008 och idag arbetar på samma skola! Jag som är från Sölvesborg och hon från Åhus, chansen är rätt liten, but its true!





Det här kan inte bli något annat än succé, två idrottslärare samt träningsfreak som börjar träna ihop!
Just loving it!
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar