onsdag 23 november 2011

Det gör ont att spela handboll!

Jag älskar handboll över allt annat här i världen men jag har ibland svårt att förstå hur man kan ställa sig i mål?!? Eller när en målvakt räddar (får bollen stenhårt i nyllet) en kontring och bara håller upp armarna och skriker "jaaaaaaa", det är också lite obegripligt. Själv har jag fått en boll ett fåtal gånger stenhårt på näsan och gissa om blodet rann .....

Det jag vill säga är att jag beundrar alla handbollsmålvakter så enormt att dem vågar ställa sig där och få alla dessa hårda bollar på sig (ibland på olyckliga ställen :p)

Så här ser ett typiskt "innelår" ut på en handbollsmålvakt!
Det är min fina vän Evelina och vår duktiga målvakt som pryder den snygga bilden ;)
Härligt blåmärke, eller två....

1 kommentar:

  1. Hahaha, det där känner man igen..

    Men som tur är så blir det BARA så när jag stått och blivit kall.

    SvaraRadera