lördag 12 november 2011

Bra start på TrainingCamp a la Dajana :)

Denna helg tillägnar jag mig själv och min träning. Kallar lördag-söndag för Training Camp a la Dajana. Har planerat in fyra riktigt tuffta och härliga träningspass och första är avklarat och nu laddar jag för nästa.

Home alone och har hela soffan för mig själv (Hugo är med på ett hörn:). Magen skrek hyfsat 17.30 (bröt PF då) efter att ha tränat TRX Rip Trainer och TRX Suspension Traning samt sprungit korta intervaller på 8 x 30 sek. Mätt och belåten efter dagens första måltid, tittar på Ace Ventura samtidigt som jag arbetar med min TriggerPoint boll för aktiv återhämtning för att ladda för gymmet om ca en timme.

250 gram kesella lätt + funlight + qinoua flakes,1 skiva Kung Markattas extra grovt bröd, 2 proteinpannkakor med jordgubbar och blåbär, 1 skopa proteinpulver Nectar, 1 äpple, 5 kapslar Omega-3, 3 kapslar Orange Traid, 4 teskedar Athletes Creatine i vatten.

Underbart efter löpning!

TriggerPoint bollen är inte som en tennisboll som många tror. Den byter skepnad efter tryck på den. Alla borde ha en sådan i deras träningsväska. Utbildning på Breeze Fitness väntar mig snart i TriggerPoint, behövde inte köra ända till Jönköping:)

Helt klart bra dag hittills. Som sagt, gymmet väntar mig och därefter världens största måltid men frågan är vad? Johan är inte hemma förrän inatt, killarna har "Herrmårman", deras herrklubb som har event två gånger om året. Efter att ha tävlat i friidrott på Atleticum blev det bastu och chill och just nu befinner dem sig i vår lokal i bostadsföreningen för middag och därefter är det utgång. Hoppas killarna får en fortsatt trevlig kväll.

Back to my Training Camp!
Hörs senare, bilder och annat från dagens träningpass kommer.

1 kommentar: