lördag 24 september 2011

Vi är oslagbara!

Ovanligt att vara hemma efter en match runt 13.00 en lördag, rätt skönt måste jag erkänna.
Som vi körde över HK Gubbarna/Wargo idag i Landskrona! Slutresultatet visade hela 16-34 (halvtid 8-19). Vi tryckte på under hela matchen och motståndarna hängde med i ca 10 minuter och sedan vara det endast Trelleborg HBK på handbollsplanen! Otroligt disciplinerat försvar-och målvaktsspel och många av deras mål var "sisädär" konstiga med udda studsar in, men men sådant får man räkna med.

Jag är så glad för hela lagets insats idag och min egen (8 spelmål + 6 straffar) och vi laddade för seriepremiären på lördag. Måste tillägga att "årets mål" redan har gjorts av vår nya kantspelare som knorrade in bollen från ingen vinkel. Noterbart att det var hennes första skott i Trelleborgströja, snacka om respekt på hög nivå! Vi hade dessutom ingen av våra ordinarie linjer med utan Nathalie fick ställa upp som egentligen är 9:a och som hon gjorde det! Roligt att se!

Som sagt, jag kan inget annat än le denna underbara och soliga lördag efter dagens insats. Glädjen i laget och på bänken var stor i dag och jag är övertygad om att det är nyckeln till en lyckad framgång!

Jag och Jenny efter matchen! Vi har hittat varandra ordentligt på niometer och det gillar vi! (önskar att jag var några centimeter längre bara hehe).

Dagens andra måltid har sett ut som följande:

200 gram torskfilé
morötter
sallad och tomat
Ett Wasa sport knäckebröd

________________________________________________

Lördagen bjuder på ishockey mellan Redhawks- Västerås. Premiär för oss denna säsong och vi älskar att titta på ishockey! Vi ska möta upp Therese och Johan på arenan innan som också ska dit, trevligt!

Hoppas ni får en mysig trevlig!
Kram

1 kommentar:

  1. snygg pic men saknar verkligen undre delen av bilden! ;)

    SvaraRadera