lördag 24 september 2011

Laget hemma hos mig - fredagsmys

Vad vore fredag utan "fredagsmys?" Vi kan säga vad vi vill men efter en veckas jobb och träning är det skönt att faktiskt inte göra någonting men ändå ha trevligt. Ikväll har laget (nästan alla) varit hemma hos mig och det har ätits god mat (min fira måltid) och kollats på film, en romatiskt komedi (vad annars?).

Imorgon förmiddag spelar vi vår sista match i Landskrona, därför väntar sängen när som. Veckan har bjudit på massor och i dag var det en otroligt bra och givande arbetsdag. Jag hade en kortare "föreläsning" eller liknande för hela skolans personal (studiedag) och det kändes bra efteråt. Det kommer leda till en utveckling för skolans personal och elever.

Any way, jag är riktigt trött gott folk, kroppen skriker efter sömn. Klockan ringer 08.15 imorgon, vilket den aldrig hade gjort annars men men, match står på schemat och det gör uppstigningen lite roligare i alla fall. Sova lite middag efteråt är inte en omöjlighet som jag och Johan anser är underskattat. Vi försöker sova middag varje dag innan träningen, även om det handlar om 20-30 minuter så blir vi utvilade inför träningen. Dessutom sover vi ut rejält under helgdagarna om möjlighet finns och på så sätt kan vi skippa vilodagar vissa veckor.

Sängen kallar!
Bjuder på en gottebild från kvällens mys i soffan med laget:

Notera godispåsen i min hand, väldigt sällan att man ser det. Jag tröttnde på godiset efter 10 bitar, som vanligt. Påsen ligger i papperskrogen, där den ska ligga! Ikväll hade jag min fria måltid och samtidigt som jag faktiskt inte ville utnyttja den kändes det fel att inte beställa hem mat som laget gjorde. Jag ska inte klaga, vi var hälften som beställde mat från Lemongrass och resten från Via Napoli. Håller man en diet strikt, så vill man inte förstöra den det minsta lilla. Resten av helgen är det strikt igen! Gott mos.

Fick en present från laget, mycket uppskattat då vi lagar mycket mat

Chili olivolja och BBQ mix! Lovely!
Tusen tack tjejer <3
Godnatt på er och trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar