måndag 12 september 2011

Utbildar mig vidare!

Efter gårdagen hos Seth nere på Breeze Fitness var det ingen tvekan om mitt nästa steg i mitt utvecklande som personlig tränare. Jag föll pladask för TriggerPoint och dess effekt på kroppen. Självklart har jag fått massage där massören arbetat med kroppens olika "triggerpoints" men absolut inte på det här viset och med dessa snabba resultat!
Bild: tptherapy.com

Bild: tptherapy.com

Bild: tptherapy.com


Ovan ser ni hur man behandlar kroppen och nedan ser ni vad forskningen bl.a visar att dessa produkter gör:

- ökar cirkulationen och elasticiteten i muskeln
- förbättrar styrkan och rörelseförmågan
- förbättrar balans och power
- förbättrar idrottsprestationer 

Vi i laget fick prova på att rulla på soleus med vriden fot och lite cirklar och sedan utföra några enkla hopp på samma ben och vi kunde knappt tro på resultatet! Foten/benet kändes så lätt och vi var inte ens i närheten av att nudda hälen i landningsfasen. Man måste utföra det för att förstå vikten av det.
Jag ser verkligen fram emot utbildningen den 6 november i Jönköping som jag anmälde mig idag till och som dessutom hålls av Seth Ronland.

Mina klienter kommer älska detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar