söndag 18 september 2011

Mycket på tapeten

Den gångna veckan har minst sagt varit händelserik och efter många besvarade funderingar har vissa saker klarnat i mitt huvud, vilket jag är glad för! Från och med imorgon kommer det ske förändringar inom olika områden, inga detaljer nämnda här.

Jag valde att vila helt från träning under helgen då jag laddar om till imorgon, startar igång med ett nytt tränings-och kostschema. Fokuset ligger på stryka, elasticitet och fettförlust. Tillbaka till stentuff period och nu "jävlar namma"!!! Jag har stora krav och därför ligger Seth bakom mycket av det som vi gick igenom i fredags nere på Breeze Fitness! Lite nya kosttillskott tillkommer på köpet också, hoppas det smakar:)

__________________________________________________

Under min lediga helg hann jag med en hel del och jag passade samtidigt på att vila upp mig rejält. Igår träffade jag tjejerna och vi åt tacos och snackade av oss om allt möjligt. Det roligaste måste ändå vara att vi tog beslutet att resa ihop till New York i slutet av april eller i början på maj, där fokuset ligger på shopping! Syrran, I`m coming back!:) Vi ska försöka hitta billig flyg rätt omgående eller i alla fall innan nov-dec. Längtar redan! Kommer bli en awesome trip girls <3

Tjejerna samlade! :)

___________________________________

Idag har vi självklart kollat på Malmö FF - Trelleborg men vilken märklig match?! Måste ha varit den sämsta matchen någonsin, oförklarligt dåligt från alla håll och kanter och jag kommer inte ens uttala mig om Dahlins tappe i målet. Malmöklacken protesterade mot SvFF, de hejjade inte som de brukar göra, vilket också påverkar matchens utgång. De var mestadels tysta. Flera gånger buades det från läktarn pga MFF:s dåliga passningar och det tröga tempot. Jag hoppas innerligen att de lyfter sig i nästa match och att de sätter Dusan i mål!

Inte nog med det så är deras spelschema pressat i dagsläget då de ska spela fem matcher på elva dagar, inget att rekommendera direkt! Skaderisken ökar markant och spelarna kommer inte prestara på topp heller, vilket säkerligen mynnar ut till fler belastningsskador. MFF:s läkare, Pär Herbertsson (som också opererat mitt korsband) är rätt arg på SvFF som inte tar tag i problemet och här kan ni läsa hans artikel. Jag har sagt det innan och jag säger det igen, hälsan går alltid före!

____________________________________________________

Imorgon är det ny vecka, nya möjligheter (as usual) och min vännina Carolina börjar jobba hos oss på fredag men hälsar på under hela torsdagen. Tänk vad häftigt att vi två ska ha hand om idrott och hälsa undervisningen på skolan, jag är nöjd och glad! Har två klientmöten inbokade under veckan och resten av tiden kommer jag ägna åt min egen träning och kosthållning.

Dags att lägga sig!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar