onsdag 21 september 2011

Vinnarskallar!

Rus i kroppen efter dagens herrmatch! Trelleborg HBK:s första hemmapremiär någonsin och som dem grabbarna kämpade hem två poäng! Faktiskt imponerad över att publiken var igång i princip hela 60 minuter. Eslöv spelar bättre som lag i första halvlek och i pausvilan står det 11-14.

När domarn blåser igång andra halvlek får vi se ett helt THBK! Vilken glädje, vilja, kämparglöd herrarna bjuder till med... Oj oj!!! Alla i laget lyfte sig, försvaret blev klart bättre och det bjöds på snygga mål. Stort plus till hela manskapet! De var helt lyriska, precis som vi i publiken! De vänder matchen totalt och vinner sin första hemmapremiär med ovationer! Slutresultat 33-30!

Obeskrivlig känsla när ens sambo gör så bra match, han gör säkert tio av TBHK mål och sådan vilja och glädje han visar ger mig rysningar. Jag är en stolt flickvän!

Bild: Trelleborgsallehanda.se                     Vinnarskalle!!! Älskar dig!

Jag tycker det är så himla roligt när man vänder en match på det sättet som herrarna gjorde, genom ren vilja och glädje! Fantastisk känsla! Läs artikeln från Trelleborgsallehanda HÄR.

_______________________________________________________

Vi tjejer blir ju "knappt" sugna att lira när vi ser dem spela, snart så! Nästa helg drar vår säsong igång och på lördag spelar vi vår sista träningsmatch i Landskrona. Vi var några som passade på att träna i dag då vår träning blev inställd pga matchen. Imorgon väntar 2,5 h träning, nu kör vi:)

_____________________________________________________
Som ni märker hinner jag inte uppdatera bloggen varje dag längre, händer otroligt mycket i mitt liv. Så fort jag får en liten stund över försöker jag blogga. Mycket på mitt jobb, många klienter och många träningar. Sedan ska man ju ha ett socialt liv någonstans där emellan också. På fredag kommer flera tjejer från laget för lite fredagsmys och god mat! Min fria måltid väntar mig då, jag håller som sagt en riktigt strikt diet i fyra månader framöver så inte det minsta onyttigt får intas förutom max två fria måltider (ej ätardagar) per vecka! Jag ätar aldrig snabbmat så när jag väl får unna mig brukar det bli fin restaurangmat.

Ska bli mycket trevligt!

2 kommentarer: