lördag 17 september 2011

Ny meriterad klient!

Jag har nyligen startat ett samarbete med en meriterad cyklist som är nuvarande svensk mästare i D-3, XCO. Katarina Mölgaard Ibsen har fina meriter från både löpning och cykling och den nya målsättningen är att satsa ännu hårdare till nästa säsong när det gäller cykeln.

Hon har en tävling kvar och sedan startar försäsongsträningen, där jag kommer ha en central roll. Lyckligtvis har Katarina redan börjat använda TRX i sin träning och insett fördelen med det och tanken är att vi ska effektivera den biten ännu mer. Rörlighetstestet visade på några viktiga saker som vi kommer arbeta vidare med, vilket i slutändan kommer underlätta hennes träningar samt tävlingar på cykel. Stabilitetsträning är ett måste, vilket hon själv är medveten om och hon har påbörjat den men endast grundligt.

Det som ska tilläggas är att både Katarina och hennes man tävlar i cykel och har fina meriter i mixade tävlingar. Imponerande att de lyckas träna så mycket samtidigt som de har en fyraårig son, men som jag tidigare sagt, allting handlar om prioriteringar och god planering.

Det här samarbetet ser jag verkligen fram emot och Katarina är en mycket målmedveten atlet med många års erfarenhet inom träning och tävling på elitnivå, och det är ett sant nöje att få vara med om en ännu en satsning i hennes karriär.

IMG_2295
Nybliven SM-segrare!

Kika gärna in hennes blogg HÄR!
Bloggen hittar ni annars bland mina bloggfavoriter!.

Nu kör vi!



4 kommentarer:

  1. Detta kommer bli kalas!

    Det visade sig att PowerShock burken innehåller kväve. Det är bla det som gör att du upplever precis det du beskrev för mig, man väntar på att mjölksyran ska komma men den kommer inte. Jag tankade upp mig med koncentrerad rödbetsjuice (som innehåller massa nitrat som ombildas till kväve) innan SM av den anledningen.

    Må så gott och stort tack för idag!

    SvaraRadera
  2. Då kanske det är något för dig i alla fall vid vissa sammanhang;)
    Alla vill vi slippa mjölksyra under tävling!

    Vet att det här kommer bli riktigt bra!
    Ser fram emot det!:)

    SvaraRadera
  3. Det är absolut ett intressant tillskott. Har några funderingar bara, men kontaktformuläret på Sets sida fungerade inte. Mailar dig!

    SvaraRadera
  4. Du beställer på breezefitness.se och inte via hans personliga sida. Upp till höger kommer du till shopen:)

    SvaraRadera