onsdag 24 augusti 2011

Träning i mörkret!

Efter att mina kollegor hade gått hem, tog jag på mig löparkläderna och gav mig ut i mörkret med Hugo för att springa i mina Five Fingers. Jag vill alltid kunna springa i dem men behöver vänja fötterna mer så därför fortsatte jag med min "övergångslöpning från Asics till Five Fingers" ikväll.

Det stod fartlek på schemat och jag avverkade 30 minuter, vilket kändes bra i fötterna. Fotisättningen kännas underbar, upplevde som om jag flög och studsade fram i löpspåret. Jag sprang fem minuter och gick snabbt i 1 minut. Viktigt att inte gå in för hårt i början, annars blir det som en chock för fötterna. På fredag ska jag springa utan att stanna alls, mellan 30-40 minuter. Den stora skillanden som jag upplever är farten, balansen och musklerna med Five Fingers. Min fart var otroligt snabb, fick en helt annan balans i nedladdningsfasen och aktiveringen av hamstrings samt glutes var avsevärt större!
Stor tumme upp Five Fingers!

Klockan är 21.30 och jag är redo för löpning!
På mig - Under Armour HeatGear tights och PeakPerformace löpartröja!

Efter löpningen drack jag proteinsmootie.
(Banan, frysta blåbär och hallon, 1½ skopa Nectar proteinpulver och vatten)


Avslutade tisdagen med massage. Johan masserade min vader rätt friskt så att jag är kry för morgondagens handboll-och strykträning på två timmar!

Gonatt för idag!
Love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar