onsdag 24 augusti 2011

Dina arbetskollegor är viktiga!

Blir du glad av att se dina kollegor när du kommer på jobbet? Det blir jag! Vi spenderas 1/3 av vår tid på jobbet och för ens eget välbefinnande anser jag att kollegorna spelar en viktig roll. Är inne på mitt andra år på Sofielundsskolan och jag trivs och lär känna mina kollegor mer och mer för varje dag som går. Alla har någon gång en tuff dag på sitt jobb men det räcker att träffa en trevlig kollega med ett leende på läpparna och genast kan det kännas bättre.

Tråkigt nog är det många som åker till sitt jobb där dem inte trivs av olika anledningar men kom ihåg det kära läsare, att du alltid kan förändra din arbetssituation, så länge du tar eget initiativ! Ingen annan kommer tyvärr göra det åt dig av den anledningen att alla andra är upptagna med sina egna liv. Är du missnöjd över något på din arbetsplats, måste du våga ta upp ämnet med din chef annars finns risken att du istället mår dåligt och tappar motivationen till att arbeta.

Jag är otroligt nöjd med min chef, kan prata med henne om allt som rör arbetet men också privatlivet. Viktigt att chefen inte "står över" sina anställda och utnyttjar sin makt på ett negativt sätt, om det ska finnas ett bra klimat mellan de anställda och cheferna. Oerhört glad är jag över att de inte existerar på mitt arbete!

Nu är det mycket som händer på mitt arbete med den nya skollagen, kursplanerna och betygskriterna men det gör faktiskt inte så mycket, så länge jag har trevliga arbetskamrater och elever.

Idag har vi haft "tisdagslyx" hemma hos mig med ostbricka och lite vin. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och tiden bara swischade förbi. Tack Elin, Yvonne och Emelie för en mysig kväll. Nästa gång är vi hos Emelie (hennes man är kock och förväntningar måste vara höga;)

Jag och min trevliga kollega Emelie som är bibliotekarie och har hand om vårt nya fina mediatek!

________________________________________

På tal om trivsel på jobb blev jag otroligt glad över att en av mina närmaste vänner Rebecca fick ett nytt jobb. Inte slutade hon på sitt nuvarande, utan skaffade sig ett till! Hon arbetar som frisör och ska även arbeta skift som personlig assistent. Riktigt stolt över henne och att hon ständigt söker utmaningar! Sa jag att hon är en riktigt bra frisör? Om inte, jaaaa! Söker ni en bra frisör i Stockholm, ska ni boka tid hos henne! Rebeccas blogg hittar ni HÄR!


Trivs ni på era jobb? Om inte, våga prova något annat! Du har inget att förlora! Du kan alltid söka andra jobb medan du arbetar på ditt nuvarande.

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar