söndag 28 augusti 2011

Recovery - ett måste!

Stel, ont i kroppen och allmänt trött!
Så kände jag mig efter en lång och välbehövlig sovmorgon. Gårdagen sög verkligen all energi ur mig, först Trelleborgsloppet på 5 km för att sedan ladda om till match ca två timmar senare mot herrjuniorerna som jag dessutom spelade non-stop!

Det fanns inget annat alternativ än att ta på mig mina Five Fingers och ut i löpspåret för att springa bort stelheten och öka återhämtningen.  Och så blev det, 30 minuter i rätt bra fart med Hugo. Idag ska jag även hinna med ett träningspass på gymmet och en promenad med Therese.

Underbara Five Fingers!

Hugo myser i soffan efter löprunda, trötter:)


Bröt min PF runt 14.30 och jag var duktigt hungrig vill jag lova! Igår fick jag inte i mig tillräckligt med energi och det märktes när jag vaknade men jag lyckades ändå hålla mig så länge:)

Det har nog aldrig hänt att jag glömt köpa ägg så istället fick jag dricka 1½ proteinsmoothie för att kompensera det! Jag är fortfarande hungrig!

* Proteinsmoothie (½ banan, ½ apelsin, ½ dl frysta blåbär, ½ dl frysta björnbär, 1½ skopa proteinpulver och Brämhults hallon dryck).
* 2 små surdegsmackor med kokt skinka och tomat
* 2 dl A-fil med egen mix av nötter, fröer, russin, gojibär och tranbär.
* Brämhults hallon dryck.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar