söndag 28 augusti 2011

Vi i guld och svart - Trelleborg HBK!

Flera lag från Trelleborg HBK sprang Trelleborgsloppet och tanken var att vi i damlaget skulle springa som en samlad trupp dels för att promota oss och värma upp inför träningsmatchen två timmar senare. Herrarna skulle springa så fort som möjligt då det endast hade träning efter vår träningsmatch. På plats innan loppet meddelade tränaren att det var fritt fram att springa på om man så önskade och när startskottet gick bestämde jag mig för att springa någorlunda snabbt. Tråkigt nog ställde vi oss längst bak i startfältet och det underlättade inte löpandet dem två första kilometerna. Riktigt irriterande att behöva springa sicksack och trängas bland allt folk som saktar in och hindrar en själv från att öka takten.

I alla fall efter halva sträckan började loppet att flyta på ordentligt men det tråkiga för min del var att jag trodde att målet var på stadion så jag hade ingen uppfattning hur långt det var kvar när vi befann oss inne i stan. Helt plötsligt ser jag Johan ruscha förbi mig, VILKET ALDRIG NÅGONSIN HÄNT och jag hejjade på honom "bra Johan". Och vad ser jag runt krönet, jo massor med folk och en fet skylt "mål" och jag som hade hur mycket energi som helst kvar, tar i för att försöka komma förbi Johan men han lyckades komma in före mig 4 sekunder. Den här segern kommer han leva länge på!

Det blev en 13:e plats för mig på damsidan men ingen vidare tid pga den dåliga starten (längst bak i startfältet) 24.34 minuter. Den tiden har jag när jag tränar själv och springer så det kändes inget märkvärdigt, utan mer som en besvikelse! Nåja, vi hade en match två timmar efteråt mot herrjuniorerna som vi förlorade med 33-23, vilket dem ska vinna alla dagar i veckan. Inte lätt att möta killar som är över 1,80 och skjuter sönder oss från elva meter. De gjorde faktiskt inget genombrottsmål utan mest distans- och linjemål. Tänk om man var 1,80 och fångade bollen med en hand på linjen, då skulle livet varit mycket roligare:)

Flera saknades på matchen pga jobb, två skadade på bänken (lårkaka och knäont) och stackars Jonna som fick rött kort för ett litet slag mot ansiktet. Domarna borde inte ha varit så hårda i en träningsmatch! För mig gick det väl sådär, tror det blev 7 mål framåt men inte nöjd bakåt alls för de dimpade in många bollar bakom mig och Linnea som treor. Vi hade ingen chans längdmässigt den här matchen och turligt nog är det inga tjejer som är så långa!

Efter matchen blev det grillning hos Ida, mycket trevligt!
Bjuder på lite bilder från igår.

Här har ni Trelleborg HBK som sprang Trelleborgsloppet! Man ser knappt oss damer och herrar.

Moget Börjesson som håller fingrarna uppe! Gillar skarpt vår logga i klubben!
Våra matchkläder är svarta och guldiga!

Uppvärming, aerobics!

Jonna och jag tillbaka i hallen efter loppet! Medalj check!

Kycklingsallad var det ja efter loppet! Dam -och herrlaget (fattas dock rätt många).

Mys senare på kvällen. Jag och söta Therese.

Efter gårdagen var det en trött Dajana som la sig runt 22.30 och det var inte igår jag gjorde det en lördag!

Tack allihopa för en supertrevlig dag!
Hejja Trelleborg HBK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar