torsdag 25 augusti 2011

Jag antar utmaningen!

Aaaahhh... Det känns så bra i kroppen efter dagens träning!
Ni vet när alla rörelser som kroppen utför, känns lätta och perfekta men samtidigt kämpar samt njuter man av det?! En form av Flow skulle jag kunna uttrycka det som.

Dagen började tröttsamt men efter en timmes powernap efter jobb var jag redo för den tuffa träningen! Jag kommer numera träna med tyngdlyftarna minst en gång i vecka och jag måste säga att Ingemar (tränaren) som infinner sig i lokalen fyra timmar om dagen, sju dagar i vecka är en fantastisk tränare! Jag är otroligt glad över att han vill träna mig och att han tror på mig!

Min första riktiga träning med honom idag var lärorik och rolig. I 45 minuter nötade jag teknik i frivändning med stöt (från golvet) och ryck. Om jag en dag ställer upp i en tävling så är det dessa två lyft som gäller. Idag fick jag göra frivändningar med stöt från golvet med lätta vikter som vi ökade hela tiden och jag lyfte som mest på 60 kg och det kändes faktiskt ändå rätt lätt och Ingemar tyckte de såg jättefint och kontrollerat ut. Vi får börja lugnt och öka successivt, får inte tappa i tekniken! Om man tittar på eliten i Sverige som lyfter mest, ligger dem på mellan 80-90 kg.

Efter en enda träning med Ingemar lyfte jag 60 kg (lätt träning) med stöt och han sa hela tiden att det ser riktigt lovande ut och att jag kan gå långt om jag vill det.
Jag kommer anta utmaningen och träna med honom och självklart träna själv också och förhoppningvis ställer jag upp i en tävling nästa år! Det bästa av allt är att dessa två lyft är de allra bästa övningarna för en handbollsspelare! Inte nog med att jag blir stark, det gynnar mig på handbollssplanen. Kan inte bli bättre!

___________________________________________

Efter dessa 45 minuter var det dags för vår träning och styketräning stod på schemat i ca 45 minuter och även här kändes min kropp helt underbar! Härlig flow i allt jag gjorde, dont you just love that? Vi avslutade träningen med att bege oss ut i löpspåret och springa 10 x 200 på max. Aaahhhh....långa och fina löpsteg, ingen häl i marken, tryckte ifrån ordentligt i varje löpsteg jag tog...kan inte bli bättre!

Jag, Jenny och Therese efter löpningen.
Lovely!


Imorgon unnar jag min kropp 90 minuters massage direkt efter jobbet, slutar 12.30!
Längtar!

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar