tisdag 30 augusti 2011

En "lucka" mellan tre jobb!

Brist på jobb är det knappast! Som idrottslärare har jag hur många bollar som helst i luften just nu, händer så mycket på skolan och vet ni vad det bästa av allt är, att jag ska få världens bästa kollega! Vi skrev examensarbetet ihop på högskolan och umgicks en del men eftersom Carolina bor i Åhus har vi dessvärre inte lyckats träffa varandra så mycket efter vår examen. Kommer bli andra puckar nu! Jag är så glad ska ni veta!

Mitt andra jobb, dvs. F.I.T går lysande och idag träffade jag en ny klient. En forskare i 50-årsåldern som har tränat i hela sitt liv och vill komma igång ordentligt igen. Hon har tränat med Kettlebell i sommar och önskar fortsatt träning med den, me like! Bra rörlighet och grundfysik har hon redan idag, ser fram emot samarbetet! Klienten ska dessutom prova på TRX som hon själv tror att det är något för henne. Jag rekommenderade henne självklart gruppträningen hos Seth nere i Ystad för att känna på det ordentligt.

En annan roligt sak är att jag och Johan hämtade min leasingbil idag, en sådan liten Smartbil. Den ska pimpas upp med F.I.T loggor och bild innan den börjar rulla på väggarna. Vi räknar med att den blir klar nästa vecka och då får ni naturligvis ta del av resultatet:)

Tredje jobbet, dvs. handbollen går också framåt. Snart är det seriepremiär men vi har fortfarande 4-5 träningsmatcher kvar att spela innan dess. Träningen går bra och på lördag har vi teambuildning och än vet vi inte vad som står på agendan, spännande!

Man kan väl sammanfatta det som att min vardag består av tre jobb och någonstans däremellan är det också viktigt att umgås med familj och vänner. Inte alltid lika lätt att matcha andras vardag för umgås men idag lyckades jag och min fina Hanna träffas för lite tisdagsmiddag. Vi stekte ihop tonfisk i krossade tomater med vitlök ihop med äggpasta. Till efterrätt gjorde vi en mumsig fruktsallad på jordgubbar, nektariner, galiamelon och vinddruvor.

Det är otroligt viktigt för mig att hitta dessa små luckor i vardagen även om det inte alltid är lika lätt.
Saknar min mamma, pappa och syster som jag inte träffar så ofta men snart åker jag upp till Blekinge eller så kommer parentsen ner på besök, det ser jag, Johan och Hugo fram emot.

People, jag är som vanligt trött och måste ha min skönhetssömn därför är det dags för sängen.
Imorgon väntar jobb, har lite sovmorgon och slutar faktiskt innan tre och hinner därmed vila upp mig innan träningen.


Vi hörs imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar