onsdag 20 juli 2011

Wholefoods Market - det nyttiga alternativet i USA!

Jag hade tidigare hört talas om en matkedja här i USA som ska vara helt unik! 
Wholefoods Market säljer endast naturliga och organiska produkter i deras affär. Självklart var jag tvungen att ta mig en rejäl titt, och helt rätt erbjuder dem sina kunder den bästa kvalitén av allt! 


Det här möttes jag av vid ingången. Men det slog mig en tanke, all plast som tillverkas är ju direkt inte bra..... I allmänhet tycker jag att amerikanarna slösar onödigt mycket av vissa saker, t.ex. hos den familjen som min syster bor hos så använder dem hushållspapper till att torka händerna på toaletten. Handduk existerar inte för dem?! Plastglas och papperstallrikar används flitigt nästan varje dag. Kan bli lite förbannad över sådant. 

Men i alla fall, den här affären rekommenderar jag er som vill få tag på ordentlig mat utan massor med tillsatser, konserverinsmedel utan helt organiskt! 

Första gången min syster besökte affären ville hon få tag på en cola och frågade expediten:
 Amanda: -" where can I find cola?" 
Expediten -" we don´t sell that"
Amanda: - " oh, that´s to bad" 
Expediten: "- yes, it is bad for you!"

Den lilla konversationen säger nog allt! :) Amanda gapskrattade efteråt.
Deras hemsida hittar ni HÄR!

_____________________________________________

Nu ska vi steka i solen och senare väntar träning! 
U2 ikväll! 

Bye Bye  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar