tisdag 14 juni 2011

Träff med Malmö FF!

Under förmiddagen fick våra elever se två filmer om Malmö FF:s historia, bl.a från tiden när Zlatan spelade där och gjorde succé i den himmelskblåa tröjan. Efter lunch tog vi en promenad till Swedbank Stadion och där inväntade vi någon från staffen och det var deras massör Greger som hämtade in oss på den slutna träningen. Ingen annan fick ta del av deras träning idag förutom vi på Sofielundsskolan.

Vi fick äran att gå igenom spelargången och vi satt sedan bredvid avbytarbänkarna och vi kunde inte direkt klaga över avståndet till spelarna. Eleverna var till en början lyriska, det skulle tas bilder hit och dit och många är riktiga MFF:fan och vi såg att de verkligen uppskattade detta, vilket glädjer mig och mina kollegor.

Det bästa kom efter träningen då spelarna kom till eleverna och de fick autografer, fotas med dem osv.
Allt detta kan vi tacka min vän Dusan som ordnade, MFF:s målvakt som jag känt sedan säkert 4-5 år tillbaka. Det vi fick vara med om idag, drömmer många barn och ungdomar men också vuxna om att få vara med om. De fick alltså träffa och prata med Sveriges bästa fotbollslag och det märktes direkt efter att vi lämnade Stadion. Stolta med sina signade tröjor och bilder promenerades det tillbaka till skolan.

En av bilderna som fanns uppsatta i spelargången, var ju bara tvungen att få med den:)
En ung Zlatan!


 De startade upp med rehab, MAQ vilket jag också kör mycket (love it) och lite lätt häckhoppning från sidan. Konstaterar fortfarande att fotbollsspelare är rätt så orörliga, bra att de tränar MAQ.


Fröken jag var ju tvungen att få vara med på en av bilderna.



Tack ännu en gång till Dusan som ordnade detta! Vi uppskattar det enormt mycket och eleverna kommer minnas den här dagen ett bra tag framöver!

____________________________________________________

Jag hann med ett klientmöte ikväll, ska bli roligt att starta ett samarbete med den här tjejen. Bra målsättning, riktigt bra inställning och motivationen är på topp. What else can you ask for?

Torskfilé och morötter i ugnen. Älsklingen kom hem precis från ett tufft fyspass med handbollslaget och jag ska ut med Hugo en längre promend, tills maten är klar.


2 days left!!!

Cao!

2 kommentarer:

  1. När kommer det sändas på TV?
    Ska bli kul att se, du verkar ju ha alla förutsättningar att ge Gladiatorerna en match, både stark och löpsnabb!

    Go Hard!

    SvaraRadera
  2. Det sänds inte förrän i höst /vinter så det är länge dit. Jag ska göra mitt bästa:) tusen tack för stödet :) värmer att höra:)

    SvaraRadera