onsdag 15 juni 2011

Kommer sakna er, mina kära nior!

Dagen har spenderats på Helenholms IP, ännu en friluftsdag, denna gång för elever i årskurs 3-5. Det gick suveränt och alla verkade mycket nöjda, roligt!

När jag återvände tillbaka till skolan, möttes jag av dem här fina rosorna i personalrummet. En av mina kära nior hade letat efter mig under dagen utan framgång för att ge dem till mig. Jag blev så glad, det värmer verkligen att bli uppskattad på det viset av sina elever. Förhoppningsvis ser jag henne imorgon, hon kommer få en bamsekram!
 Kommer sakna varenda nia så det gör nästan lite ont i mig och imorgon kommer jag förmodligen inte träffa några, återstår att se. Vissa skulle göra sig iordning för balen men hoppas hoppas att vi ses under dagen eftersom jag missar skolavslutningen :(

Jättefina blommar! Tusen tack!



Dags att köra till handbollsträningen, ikväll väntar annorlunda träning, ska bli roligt!:)

Bye bye

2 kommentarer:

  1. Du undervisar endast i idrott, eller samhällskunskap också? Har för mig att du sagt att du läste det också. Hur trivs du som lärare annars? Jag pluggar till gymnasielärare nu, men funderar på högstadiet...Lite allmänt tveksam som du märker, så tänkte bara höra vad du säger om yrket generellt och hur du upplever det.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Sanna,

    Ja, det stämmer att jag endast undervisar i idrott och hälsa men har smhällskunskap som mitt andra och kan undervisa ända upp i gymnasiet. Trivs oerhört mycket med arbete eftersom på Sofielundsskolan gör jag verkligen skillnad. Det som för många anses som självklart är en utmaning på mitt jobb och jag älskar utmaningar för på så sätt utvecklas jag också som pedagog. Ingen hemlighet att Sofielundsskolab ligger i en av Sveriges tuffaste områden och därför har vi lärare extra stort ansvar på oss, vilket jag vill som pedagog.

    Tycker defintivt att du ska utbilda dig till gymnasielärare också, jag själv siktar på en framtid inom gymnasiet.
    Rent generellt trivs jag med jobbet men visst finns det riktigt tunga dagar och jag har nästan lärt mig att inte ta hem "jobbet" om du förstår vad jag menar? Det blir nämligen lätt att det händer och många glömmer att vi lärare också har ett privat. Man ska komma ihåg att barnens utbildning vilar i våra händer som vi ska förvalta genom att lära ut, guida de i rätt riktning för att så småningom ta mer och mer ansvar för sina studier. Stora krav ställs på oss inom lärarkåren och tack vare skola 2011 som närmar sig kommer mer krav att ställas på eleverna också. Sveriges skolor har halkat efter internationellt rent kunskapsmässigt och det är på tiden att något görs. Ser fram emot den nya läroplanen!

    Jag brinner för mitt yrke just nu och så länge jag gör det kommer jag fortsätta med det, har fantastiska kollegor och elever som gör mitt arbete mycket enklare och roligare men som sagt, det är finns många tuffa dagar i vardagen också. Så länge man mår bra och har god hälsa kommer alla runt omkring må bättre!
    Hoppas mitt svar hjälper dig lite.

    Lycka till!:)

    SvaraRadera