måndag 13 juni 2011

Mjölksyra är fina grejer......

Jag fullkomligt älskar att ta ut min kropp när det vankas löpning på schemat.
Efter 90 minuters handbollsträning innehållandes försvarspel, fys och skottövningar var det dags för 5 x ca 1000 meters intervaller med 90 sekunders vila. Ingen joggning här nej, löpningen ska vara ca 90% av max och tiden på varven ska vara lika långa. Återhämtningen är precis så lång som den borde vara, ungefär halva löptiden. Mjölksyran kände vi av, minst sagt och vi pressade oss riktigt bra. Tredje varvet var jag en sekund ifrån att spy, då har man tagit ut sig! Älskar det! 

Förra veckan blev det fyra löppass, tre handbollsträningar och tre gympass och visst kändes det i kroppen en aning. Imorgon väntar vilodag, efterlängtat! 
På handbollsträningen på onsdag kommer jag hålla igen lite för att vara fräsch till Gladiatorerna på fredag. 

För er som inte vet, spelar jag och min sambo i samma klubb kommande säsong och våra träningar är efter varandra och på måndagar kommer vi samåka ner till Trelleborg, bestämde vi idag och då får vi lite "kvalitetstid" i bilen:) Tidigare år sa vi hejdå 07.30 och sa hej igen 21.00. 
Är oerhört glad över att vi spelar i samma klubb och dessutom ska Johans syster Anna också skriva på:) 

___________________________________________

Vi slog till med Tacos efter träningen och denna gång med fullkornstortillas (som vi annars aldrig äter). Behövs extra kolhydrater efter uttömningen av energi idag. 

___________________________________________

Tidigare idag vandrade vi säkerligen 2 h med våra klasser men först startade vi upp med gamla filmer om Malmö och dess bebyggelser. Otroligt intressant och fascinerande att få se hur Malmö byggdes upp och vilken teknik det användes och visst kände vi igen flera byggnader från filmerna.

Vi promenerade till centralstationen för att åka i citytunneln bort till Triangeln. Eleverna ska ta del av "Vårt Malmö" i dåtid - nutid-och framtid. Imorgon ska de lära sig en hel del om MFF:s historia och sedan få träffa dem! :)

Bjuder på en bild på mig och min kollega Yvonne!
Yvonne var bara tvungen att köpa en Frapino men moi nöjde sig med nypressad apelsinjuice, you know me;)



Jaha, då är det dags för veckans första massage. Obligatoriskt i vårt hem! Sköööönt!

Och vet ni.... det är 3 dagar kvar till Gladiatorerna!

Gonatt och fortsatt trevlig vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar